The brewer´s personality and its influence on the strategy of the microbrewery

Thesis title: Osobnost sládka a její vliv na strategii minipivovaru
Author: Babinec, Vladimír
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Tripes, Stanislav
Opponents: Šimůnková, Klára
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se zabývá zkoumáním osobností sládků minipivovarů v ČR. Cílem práce je identifikovat jejich vlastnosti a charakteristiky a zjistit, jaký vliv mají na práci sládka samotného a také na tvorbu strategie minipivovaru. Rešerše literatury poskytuje přehled o zahraničních výzkumech na téma osobnosti a strategie v minipivovarnictví. Praktická část se věnuje výzkumu na vzorku deseti sládků. Pro naplnění cíle práce byla zvolena metoda kreslení mentálních map a sběr dat probíhal pomocí nahrávaných rozhovorů. Výzkumem bylo zjištěno, že sládci minipivovarů jsou osobnosti kreativní, otevřeni novým věcem a experimentování, a také s úctou pro řemeslo. Ve spojení s nízkou averzí k riziku jsou schopni volit a aplikovat strategii fokální diferenciace a v případě potřeby o svém názoru přesvědčit i majitele pivovaru, pokud jím nejsou oni sami.
Keywords: Osobnost; Sládek; Strategie; Experimentování; Mentální mapy
Thesis title: The brewer´s personality and its influence on the strategy of the microbrewery
Author: Babinec, Vladimír
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Tripes, Stanislav
Opponents: Šimůnková, Klára
Thesis language: Česky
Abstract:
The diploma thesis deals with the investigation of the personalities of the brewers of microbreweries in the Czech Republic. The aim of the work is to identify their characteristics and attributes and to find out how they influence the work of the brewer himself and also the creation of the microbrewery strategy. The literature review provides an overview of foreign research on the topic of personality and strategy in microbrewery. The practical part is devoted to research on a sample of ten brewers. In order to fulfil the aim of the thesis, the method of drawing mental maps was chosen and data collection was carried out by means of recorded interviews. The research found that microbrewery brewers are creative personalities, open to new things and experimentation, and have a respect for the craft. Coupled with low risk aversion, they are able to choose and apply the strategy of focal differentiation and, if necessary, to convince the brewery owner of their opinion, if they are not the brewery owner themselves.
Keywords: Personality; Brewer; Strategy; Experimentation; Mental maps

Information about study

Study programme: Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Management
Department: Department of Management

Information on submission and defense

Date of assignment: 2. 10. 2023
Date of submission: 30. 6. 2024
Date of defense: 23. 8. 2024
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/85742/podrobnosti

Files for download

    Last update: