Event Marketing and Spartan Race: Identifying motivational factors of adult participants in extreme races

Thesis title: Event Marketing a Spartan Race: Identifikace motivačních faktorů dospělých účastníků extrémních závodů
Author: Bednářová, Dana
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Závodný Pospíšil, Jan
Opponents: Šimůnek, Michal
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá event marketingem a motivačními faktory dospělých účastníků extrémních závodů. Cílem bakalářské práce bylo identifikovat motivační faktory dospělých účastníků extrémních závodů. Za zástupce extrémních závodů byly zvoleny extrémní překážkové závody Spartan Race. Výzkumný vzorek byl vybrán účelově a skládal se z 16 respondentů. Sběr dat byl realizován prostřednictvím hloubkových rozhovorů. Data byla analyzována induktivní tematickou analýzou. Analýzou hloubkových rozhovorů bylo identifikováno 9 motivačních faktorů dospělých účastníků extrémních překážkových závodů Spartan Race. Některé identifikované motivační faktory dospělých účastníků extrémních překážkových závodů Spartan Race se shodují s motivačními faktory dospělých účastníků jiných extrémních závodů, některé se shodují s motivačními faktory dospělých účastníků eventů jako takových a některé dosud identifikovány nebyly.
Keywords: motivační faktory; Spartan Race; extrémní překážkové závody; extrémní sporty; sportovní eventy; event marketing
Thesis title: Event Marketing and Spartan Race: Identifying motivational factors of adult participants in extreme races
Author: Bednářová, Dana
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Závodný Pospíšil, Jan
Opponents: Šimůnek, Michal
Thesis language: Česky
Abstract:
This bachelor thesis deals with event marketing and motivational factors of adult participants in extreme races. The aim of the bachelor thesis was to identify the motivational factors of adult participants of extreme races. Spartan Race extreme obstacle races were chosen as a representative of extreme races. The research sample was purposively selected and consisted of 16 respondents. Data collection was conducted through in-depth interviews. Data were analyzed by inductive thematic analysis. The analysis of the in-depth interviews identified 9 motivational factors of adult participants in the Spartan Race extreme obstacle race. Some of the identified motivational factors of adult participants in Spartan Race extreme obstacle events matched the motivational factors of adult participants in other extreme races, some matched the motivational factors of adult participants in the events themselves, and some had not yet been identified.
Keywords: Spartan Race; extreme obstacle races; extreme sports; sport events; event marketing; motivational factors

Information about study

Study programme: Management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Management
Department: Department of Management

Information on submission and defense

Date of assignment: 24. 3. 2023
Date of submission: 30. 6. 2024
Date of defense: 27. 8. 2024
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/80659/podrobnosti

Files for download

    Last update: