Financování základního školství v ČR

Název práce: Financování základního školství v ČR
Autor(ka) práce: Dosedělová, Radka
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Urbánek, Václav
Oponenti práce: Dostál, Miroslav
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Normativní metoda financování školství se vyvíjí již od roku 1994. Za dobu své existence měla několik podob. Tato metoda byla MŠMT zvolena ve snaze najít co nejobjektivnější způsob rozpisu rozpočtu přímých vzdělávacích nákladů. Z důvodu rozdílných podmínek škol jsou výše nároků těchto škol na tyto náklady tak různorodé, že jednotná normativní metoda se v některých případech velmi těžko uplatňuje. Principy této metody jsou uvedeny v zásadách, které popisují obecné principy normativní metody. Za rozpis přímých vzdělávacích nákladů pro obecní školy je zodpovědný kraj a ten může upravit pravidla rozpisu odlišně od níže uvedených obecných zásad, samozřejmě v rámci zásad vydaných MŠMT ČR pro příslušný rok. V zákoně (§ 161 školského zákona) je normativní metoda definována ve dvou stupních - republikové normativy a krajské normativy. Základem normativní metody je výkon, který je dán počtem dětí, žáků a studentů. Jedná se tedy o systém výkonového financování.
Klíčová slova: -

Informace o studiu

Studijní program / obor: Hospodářská politika a správa/Finance
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta financí a účetnictví
Katedra: Katedra veřejných financí

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 4. 1. 2007
Datum podání práce: 4. 1. 2007
Datum obhajoby: 2. 2. 2007
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/4534/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: