Analýza zdrojů příjmů sociálních médií

Název práce: Analýza zdrojů příjmů sociálních médií
Autor(ka) práce: Vojtěšek, Cyril
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Jandoš, Jaroslav
Oponenti práce: Kafka, Daniel
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Abstrakt Tato práce je analýzou finanční stránky provozování populárních sociálních médií. Podrobně se zabývá čtyřmi z nich, které spadají do třech skupin: sociální sítě (Facebook), komunity (YouTube a LinkedIn) a mikroblogovací služby (Twitter). Každá z těchto služeb má svá specifika a je rozebrána v samostatných kapitolách. Hlavním cílem práce je zanalyzovat zdroje příjmů těchto čtyř médií. Tomuto tématu je věnována druhá část, která je stěžejní a ze všech částí nejrozsáhlejší. Vychází z úvodní části, která popisuje zda-li a jak je možné vyjádřit tržní hodnotu sociálních médií. Třetí část pak obsahuje návrhy autora, jak by bylo možné zdroje příjmu z předchozí části upravit či zavést nové. Část poslední nabízí srovnání současné situace na trhu sociálních médií se situací, ve které byl internetový business v roce 1999, a která skončila tzv. dot com bublinou.
Klíčová slova: zdroj příjmu; LinkedIn; YouTube; Twitter; Facebook; sociální síť; sociální média
Název práce: Social Networks' Business Models
Autor(ka) práce: Vojtěšek, Cyril
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Jandoš, Jaroslav
Oponenti práce: Kafka, Daniel
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
This paper examines popular social networks from the financial point of view. It analyses four social networks which fall into three categories: social networks (Facebook), communities (YouTube and LinkedIn) and microblogging services (Twitter). Each of these services is specific and is described in a separate chapter. The main aim of the paper is to analyze the social networks' business models. They are explained in the part two which is the most significant and largest part of the paper. It follows the first part which discusses the question whether it is possible to find out the real market value of a social network. Part three involves the author's suggestions, how to amend the current business models and if it is possible to put up a new model. The final part of the paper offers the comparison between the current situation and the situation back in the year 1999 which ended up in the burst of the dot com bubble.
Klíčová slova: source of revenue; LinkedIn; YouTube; Twitter; Facebook; business model; social network; social media

Informace o studiu

Studijní program / obor: Aplikovaná informatika/Informatika
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta informatiky a statistiky
Katedra: Katedra informačních technologií

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 23. 9. 2009
Datum podání práce: 15. 12. 2009
Datum obhajoby: 18. 1. 2010
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/21566/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: