Školní motivace romských žáků

Název práce: Školská motivácia rómskych žiakov
Autor(ka) práce: Krotká, Lenka
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Hadj Moussová, Zuzana
Oponenti práce: Trnka, Jan
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
Cieľom záverečnej práce bolo analyzovať a potvrdiť či vyvrátiť krátkodobú orientáciu Rómov a prostredníctvom uskutočneného výskumu poskytnúť obraz školskej motivácie rómskych žiakov. Práca je rozdelená do štyroch kapitol. Obsahuje 2 obrázky, 1 mapu, 2 tabuľky, 30 grafov a 3 prílohy. Prvá kapitola je venovaná objasneniu teoretických základov motivácie. V ďalšej časti sa charakterizuje perspektívna orientácia, jej teoretické východiská, charakteristiky a komponenty. Tretia kapitola pojednáva o Rómskom etniku a podáva základný obraz o jeho histórii, rómskej rodine, vývoji vzdelávania, ako aj o súčasnom stave vzdelanosti. Záverečná výskumná časť sa venuje prezentácii výsledkov výskumu a interpretácii získaných údajov. Poukazuje na jednoznačnú krátkodobú orientáciu v niektorých otázkach a zároveň prejavy perspektívnej orientácie časti respondentov v iných. Vyvracia hypotézu o nezáujme rómskych žiakov študovať na vysokej škole.
Klíčová slova: Róm; perspektívna orientácia; motivácia k učeniu; motivácia
Název práce: Školní motivace romských žáků
Autor(ka) práce: Krotká, Lenka
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Hadj Moussová, Zuzana
Oponenti práce: Trnka, Jan
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
Cílem závěrečné práce bylo analyzovat a potvrdit či vyvrátit krátkodobou orientaci Romů a prostřednictvím uskutečněného výzkumu poskytnout obraz školní motivace romských žáků. Práce je rozdělena do čtyř kapitol. Obsahuje 2 obrázky, 1 mapu, 2 tabulky, 30 grafů a 3 přílohy. První kapitola je věnovaná objasnění teoretických základů motivace. V další části se charakterizuje perspektivní orientace, její teoretické východiska, charakteristiky a komponenty. Třetí kapitola pojednává o Romském etniku a podává základní obraz o jeho historii, romské rodině, vývoji vzdělávání, jako i o současném stavu vzdělanosti. Závěrečná výzkumná část se věnuje prezentaci výsledků výzkumu a interpretaci získaných údajů. Poukazuje na jednoznačnou krátkodobou orientaci v některých otázkách a zároveň projevy perspektivní orientace části respondentů v jiných. Vyvrací hypotézu o nezájmu romských žáků studovat na vysoké škole.
Klíčová slova: Rom; perspektivní orientace; motivace k učení; motivace
Název práce: School motivation of the Gypsy learners
Autor(ka) práce: Krotká, Lenka
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Hadj Moussová, Zuzana
Oponenti práce: Trnka, Jan
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
The aim of the thesis was to analyze and to confirm or to contradict short-term orientation of the Gypsies and through realized research to offer the representation of school motivation of the Gypsy learners. The thesis is divided to four chapters. It contains 2 pictures, 1 map, 2 charts, 30 graphs and 3 supplements. The first chapter contains clarification of theoretical basics of the motivation. In the second chapter the perspective orientation is characterized; its theoretical starting points, characteristics and components. The third chapter deals with Gypsy ethnic-group society and represents the basic view about its history, Gypsy family, education development and about actual level of education. The last chapter, containing research, presents the results of the research and interpretation of obtained indications. This chapter refers clearly a short-term orientation in some issues but also manifestation of perspective orientation of a segment of the respondents in the other issues. It contradicts the hypothesis that Gypsy learners are not interested to study at the University.
Klíčová slova: motivation; Gypsy; perspective orientation; motivation to study

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta financí a účetnictví
Katedra: Katedra didaktiky ekonomických předmětů

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 23. 2. 2010
Datum podání práce: 30. 9. 2010
Datum obhajoby: 12. 10. 2010
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/25066/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: