Jsou malá regionální letiště konkurencí pro Letiště Praha, a. s.?
Název práce: | Jsou malá regionální letiště konkurencí pro Letiště Praha, a. s.? |
---|---|
Autor(ka) práce: | Gregor, František |
Typ práce: | Bakalářská práce |
Vedoucí práce: | Mičúch, Marek |
Oponenti práce: | Rod, Aleš |
Jazyk práce: | Česky |
Abstrakt: | Práce se zabývá problematikou konkurenčního prostředí v odvětví leteckého průmyslu se specifickým zaměřením na oblast veřejných mezinárodních letišť na území České republiky. Hlavní pozornost je věnována letišti Praha --Ruzyně, jakožto největšímu letišti v České republice, a jeho současným i budoucím potenciálním konkurentům. Na základě analýzy poplatků na pěti největších českých letištích pro vybrané stroje je stanoveno, jak vysokým variabilním nákladům dopravci čelí. Práce dochází k závěru, že letiště Praha je ze všech letišť pro aerolinie nejméně nákladné, a to především díky cenové politice v podobě cenové diskriminace, kterou uplatňuje. Vzhledem k tomu se ostatní subjekty nedají považovat za příliš silnou konkurenci pražského letiště. Analýza provozních nákladů pro leteckédopravce je provedena i na předpokládaných poplatcích budoucího letiště Vodochody. Zde se práci nepodařilo stanovit jednoznačné stanovisko, mimo jiné i vzhledem k rostoucí poptávce po letecké dopravě, chybějícím datům a omezené kapacitě pražského letiště. |
Klíčová slova: | letiště; konkurence; letecký průmysl; variabilní náklady |
Název práce: | Are small regional airports competitors for Prague Airport Inc.? |
---|---|
Autor(ka) práce: | Gregor, František |
Typ práce: | Bachelor thesis |
Vedoucí práce: | Mičúch, Marek |
Oponenti práce: | Rod, Aleš |
Jazyk práce: | Česky |
Abstrakt: | This working paper is focused on issue of competition in the aircraft industry, with specific orientation on intenational airports sector in the Czech Republic. The main attention is paid to the largest aiport in the Czech Republic, Prague Airport, and its contemporary and future prospective competitors. Based on analysis of aiport charges of the five largest Czech aerodromes for selected aircrafts are determined the levels of variable costs for airlines. The paper conclusion is that due to the price policy, particularly to the price discrimination, is Prague Airport considered to be the least-cost for airline carriers. Since that are not other aiports considered to be significant competitors. Operating costs are also analysed on projected Aiport Vodochody. According to the progress in aicraft industry, lack of information and limited capability of Prague Aiport was not able to state the standpoint. |
Klíčová slova: | competition; variable cost; airport; aircraft industry |
Informace o studiu
Studijní program / obor: | Ekonomie a hospodářská správa/Ekonomie |
---|---|
Typ studijního programu: | Bakalářský studijní program |
Přidělovaná hodnost: | Bc. |
Instituce přidělující hodnost: | Vysoká škola ekonomická v Praze |
Fakulta: | Národohospodářská fakulta |
Katedra: | Katedra ekonomie |
Informace o odevzdání a obhajobě
Datum zadání práce: | 28. 6. 2010 |
---|---|
Datum podání práce: | 31. 8. 2010 |
Datum obhajoby: | 9. 9. 2010 |
Identifikátor v systému InSIS: | https://insis.vse.cz/zp/27039/podrobnosti |