Čínská versus česká kulturní specifika

Název práce: Čínská versus česká kulturní specifika
Autor(ka) práce: Podhorecká, Denisa
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Odehnalová, Jitka
Oponenti práce: Vlková, Ivana
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
V dnešním světě se tok obchodu přelévající se přes hranice států stále rozšiřuje a prohlubuje. Tím roste důležitost nadnárodních společností. Pro rozvoj těchto korporací je klíčové rozšiřovat si klientelu a často se tak vystavit zakládání nových poboček na doposud neprozkoumaných trzích. Dochází tedy ke střetu kultur, který je zapotřebí ustát a vytěžit z něho co nejvíce přínosů pro naši firmu. Zároveň přibývá počet cizinců migrujících do České republiky za prací. V mé práci "Čínská versus česká kulturní specifika" jsem se zaměřila na jednu firmu operující na českém trhu jako distributor čínských produktů. V této firmě se na jedné pracovní půdě střetli lidé z české i čínské kultury. Mým cílem je monitorovat procesy vzájemné adaptace Čechů a Číňanů v rámci prostředí druhé kultury a to ze dvou pohledů, na úrovni osobní a firemní. Dílčím záměrem je též zjistit, co potřebuje obchodník znát před začátkem komunikace s Čínským obchodním partnerem. Výsledek této práce lze použít jako vhodný zdroj pro další kvantitativní výzkum. Poznatky zde sesbírané zahrnují cenné rady potřebné pro obchodníky před začátkem spolupráce s čínskými partnery. Kvůli tak velké různorodosti kultur a zvyků je nutné se před navázáním kontaktu s Číňany seznámit s jejich tradicemi a stylem vyjednávání, co považují za pozitivní, správné nebo naopak negativní, jaké hodnoty uznávají apod.
Klíčová slova: národní kultura; Čína; firemní kultura
Název práce: Chinese vs. Czech cultural specifics
Autor(ka) práce: Podhorecká, Denisa
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Odehnalová, Jitka
Oponenti práce: Vlková, Ivana
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
In today's world the flow of trade, which is flowing across borders, is still wider and deeper. This is why the importance of multinational companies is still growing. For the development of these corporations it is crucial to expand the clientele and establish new subsidiaries on untapped markets. This leads to a conflict of cultures that must be handled and we must gain the most benefits from it for our company. At the same time there is an increasing number of foreigners migrating to the Czech Republic for work. In my thesis, "The Chinese vs. Czech cultural specifics" I focused on one company operating on the Czech market as a distributor of Chinese products. In the company people from the Czech and Chinese culture encountered at one working place. My goal is to monitor the process of mutual adaptation of the Czechs and Chinese in the second culture and environment from two perspectives, the personal and corporate level. The secondary aim is also to find out what a trader needs to know before starting communication with the Chinese business partner. The result of this thesis can be used as a convenient source for further quantitative research. The knowledge gathered here includes valuable advice for traders, which is needed before cooperation with Chinese. Due to the great diversity of cultures and customs it is essential to become familiar with Chinese traditions and style of negotiating, what they consider to be positive, right or negative, which values they appreciate etc. before getting in touch with them.
Klíčová slova: China; national culture; corporate culture

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra obchodního podnikání a komerčních komunikací

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 13. 5. 2011
Datum podání práce: 28. 3. 2012
Datum obhajoby: 8. 6. 2012
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/32049/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: