Aktivizace pozornosti studenta v ekonomice
Název práce: | Aktivizace pozornosti studenta v ekonomice |
---|---|
Autor(ka) práce: | Krausová, Martina |
Typ práce: | Bakalářská práce |
Vedoucí práce: | Dvořáček, Jiří |
Oponenti práce: | Krpálková Krelová, Katarína |
Jazyk práce: | Česky |
Abstrakt: | Tato bakalářská práce se zabývá pozorností a zejména způsobem, jak nejlépe ovlivnit a aktivizovat pozornost adolescentních studentů. A právě k tomuto nám tato práce poskytuje teoretickou základnu. Pro úspěšnou aktivizaci pozornosti adolescentních studentů je nutné znát psychologické zvláštnosti této věkové kategorie. A konkrétně ty jsou popsány v prvním díle teoretické části. V druhém díle je vystihnuta podstata pozornosti, její druhy, její spojení s ostatními psychickými procesy a motivací. Jsou zde zmíněny také činitele, které pozornost ovlivňují, ať pozitivně či negativně, a také vlastnosti podnětů, které pozornost vzbuzují. Díky těmto poznatkům můžeme lépe upravit komponenty vyučovacího procesu (vyučovací metody, organizační formy atd.). Ve třetí části je popsán průběh a výsledky výzkumu, který zkoumal výskyty ztráty pozornosti a s tím i spojenou nudu v hodinách ekonomiky. Dále také zjišťoval využívání aktivizujících metod ve výuce, a také používání moderní didaktické techniky. |
Klíčová slova: | ekonomika; motivace; pozornost; aktivizace; adolescence |
Název práce: | The activation of attention student in economics |
---|---|
Autor(ka) práce: | Krausová, Martina |
Typ práce: | Bachelor thesis |
Vedoucí práce: | Dvořáček, Jiří |
Oponenti práce: | Krpálková Krelová, Katarína |
Jazyk práce: | Česky |
Abstrakt: | This bachelor thesis gives a theoretical background of how to successfully activate and influence attention of adolescent students. For this it is necessary to know specific psychological particularities of this age group, which are described in the first chapter of the theoretical part. The second chapter talks about the essence of attention, its types, connection with other mental processes and motivation. We can find here also factors influencing attention either positively or negatively, and characteristics of impulses provoking attention. Thanks to these assumptions it is possible to better adjust components of teaching process (teaching methods, organizational forms, etc.). The third chapter describes the process and results of research which examines the presence of loss of attention and associated boredom during classes of economics. It also refers to the use of activating methods in teaching, as well as the use of modern teaching techniques. |
Klíčová slova: | motivation; economics; adolescence; attetion; activation |
Informace o studiu
Studijní program / obor: | Finance a účetnictví/Učitelství praktického vyučování v ekonomickém vzdělávání |
---|---|
Typ studijního programu: | Bakalářský studijní program |
Přidělovaná hodnost: | Bc. |
Instituce přidělující hodnost: | Vysoká škola ekonomická v Praze |
Fakulta: | Fakulta financí a účetnictví |
Katedra: | Katedra didaktiky ekonomických předmětů |
Informace o odevzdání a obhajobě
Datum zadání práce: | 27. 2. 2012 |
---|---|
Datum podání práce: | 20. 5. 2012 |
Datum obhajoby: | 11. 6. 2012 |
Identifikátor v systému InSIS: | https://insis.vse.cz/zp/36311/podrobnosti |