Didaktická analýza soustavy učiva účetnictví pro OA

Název práce: Didaktická analýza soustavy učiva účetnictví pro OA
Autor(ka) práce: Berková, Kateřina
Typ práce: Disertační práce
Vedoucí práce: Krpálek, Pavel
Oponenti práce: Rotport, Miloslav; Koudela, Jiří
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Disertační práce se zabývá didaktickou analýzou soustavy učiva účetnictví pro obchodní akademie. První výzkumný problém analyzuje školní vzdělávací program dvou výzkumných obchodních akademií s ohledem na požadavky reformy. Z druhého výzkumného problému plynou dvě hlavní hypotézy, které ověřují odlišnosti v klíčových a odborných kompetencí žáků při využití problémového a tradičního vyučování. Disertační práce zahrnuje výukový materiál s problematikou IFRS, který byl vytvořen pro obchodní akademie. Z výsledků, metodických postupů a didaktických materiálů, které plynou z druhého výzkumného problému, je vytvořen Projektový den odborných ekonomických předmětů.
Klíčová slova: problémové vyučování; projektové vyučování; školní vzdělávací program; kurikulární reforma; IFRS; účetnictví; obchodní akademie
Název práce: Didactical analysis of subject matter system of accounting for business schools
Autor(ka) práce: Berková, Kateřina
Typ práce: Dissertation thesis
Vedoucí práce: Krpálek, Pavel
Oponenti práce: Rotport, Miloslav; Koudela, Jiří
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
This thesis deals with didactical analysis of subject matter system of accounting for business schools. The first research problem analyses school educational programme at two research business schools, regarding the demands of the reform. Two main hypotheses verifying the differences in key and professional competence of students in problem and traditional education utilization result from the second research problem. The thesis responds to the requirements by creating an educational material with IFRS issues for business schools. Project day for professional economic subjects has been developed on the basis of results, methodology processes and didactical materials resulting from the second research problem
Klíčová slova: accounting; business school; project education; troubleshooting education; IFRS; school educational program; curriculum reform

Informace o studiu

Studijní program / obor: Finance a účetnictví/Teorie vyučování ekonomických předmětů
Typ studijního programu: Doktorský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ph.D.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta financí a účetnictví
Katedra: Katedra didaktiky ekonomických předmětů

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 19. 4. 2012
Datum podání práce: 23. 5. 2012
Datum obhajoby: 18. 6. 2012
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/37436/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: