Marketingová doporučení pro porodnice na základě dotazníkového šetření zkoumajícího preference rodiček

Název práce: Marketingová doporučení pro porodnice na základě dotazníkového šetření zkoumajícího preference rodiček
Autor(ka) práce: Kuželová, Adéla
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Chytková, Zuzana
Oponenti práce: Pařízek, Antonín
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Cílem diplomové práce je utvořit marketingová doporučení pro porodnice. Marketingová doporučení mají podobu marketingových mixů, které jsou navrženy pro jednotlivé odkryté segmenty. Teoretická část diplomové práce uvádí, proč by měl být marketing do porodnic implementován v současnosti. Vysvětluje důvody, proč na oblast porodnictví aplikuji marketing služeb. Dále popisuje specifika marketingu služeb, proces segmentace, targeting a positioning a na závěr teoretické části je uvedena charakteristika marketingového mixu voblasti služeb. Aplikační část diplomové práce je založena na písemném dotazníkovém šetření. Na základě výsledků šetření je proveden proces segmentace pomocí statistického programu IBM SPSS Statistics verze 21.0. Výsledkem segmentace je nalezení tří segmentů, které vykazují podobné charakteristiky. Vrámci targetingu je stanovena atraktivita odhalených segmentů. Marketingová doporučení, která popisují službu, kterou by měly porodnice poskytovat, jsou doplněna o sociální status zákaznic, které se zúčastnily výzkumu.
Klíčová slova: Zákon o zdravotních službách; segmentace; marketingový výzkum; marketing služeb; shluková analýza; sociální status; DRG systém
Název práce: Marketing recommendations for maternity hospitals on the basis of questionnaires inquiry containing preferences of expectant mothers
Autor(ka) práce: Kuželová, Adéla
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Chytková, Zuzana
Oponenti práce: Pařízek, Antonín
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The main goal of this Master's Thesis is to form marketing recommendations for maternity hospitals. These marketing recommendations are in the form of marketing mixes, that are designed for individual revealed segments. The theoretical part of my Master's Thesis contains the reason why the maternity hospitals should implement marketing in the present day. Further goal of the theoretical part is to explain why I apply to the area of obstetrics the marketing of services. Further the theoretical part describes specifics of marketing of services, segmentation process, targeting and positioning. There is stated characteristics of the marketing mix in the area of services at the end of the theoretical part. The analytical part is based on written questionnaires inquiry. On the basis of results of questionnaires inquiry is carried out the process of segmentation using statistical programme IBM SPSS Statistics version 21.0. The result of segmentation process is discovering three market segments. These segments show similar characteristics. There is determined attractiveness of revealed segments in the chapter dealing with targeting. Marketing recommendations describe the value of providing services. Marketing recommendations are supplemented with social status of respondents.
Klíčová slova: Health Services Act; process of segmentation; social status; marketing research; DRG system; cluster analysis; marketing of services

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra marketingu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 4. 4. 2012
Datum podání práce: 5. 12. 2012
Datum obhajoby: 6. 2. 2013
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/37298/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: