Organizace neziskového kulturního projektu / fotografické výstavy

Název práce: Organizace neziskového kulturního projektu / fotografické výstavy
Autor(ka) práce: Müllerová, Barbora
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Tyslová, Irena
Oponenti práce: Hanzlík, Jan
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Diplomová práce se zabývá organizací neziskového kulturního projektu -- fotografické výstavy. Vychází z teorií projektového managementu a marketingu umění, které porovnává s praxí zkušeného organizátora výstav Jana Foltána. Práce je rozdělena do sedmi kapitol, z nichž v první představuji osobu a dílo Jana Foltána, jehož zkušenosti tvoří praktickou část následujících kapitol. Ve druhé kapitole uvádím principy projektového managementu, které tvoří teoretický základ práce. Další kapitola se věnuje marketingu kulturního projektu, kde je velký důraz kladen na Public Relations a Media Relations. Část této kapitoly je také věnována organizaci vernisáže a dobročinné aukce uměleckých děl. Svůj prostor dostal i výzkum zabývající se faktory, které ovlivňují návštěvnost výstav uměleckých děl. Důležitou součástí PR i financování je sponzoring, jehož význam je patrný z kapitoly o financování. Pátá kapitola se zabývá realizací výstav včetně výběru námětu, zajištění lokace, logistiky a časového harmonogramu. Následující část práce je věnována spojení kulturního projektu s charitou a motivaci člověka svým dílem pomáhat. Poslední kapitola se zabývá brandingem umělce, tedy vytváření jeho značky, které je mimo jiné velmi důležité pro zajištění návštěvnosti výstav.
Klíčová slova: sponzoring; projektový management; branding; charita; kulturní projekt; Public Relations; Jan Foltán; výstava fotografií
Název práce: The Organization of a Non-profit Cultural Project – a Photographic Exhibition
Autor(ka) práce: Müllerová, Barbora
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Tyslová, Irena
Oponenti práce: Hanzlík, Jan
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
This Thesis deals with the organization of a non-profit cultural project -- a photographic exhibition. It is based on the theory of project management and arts marketing, which is compared with the experience of Jan Foltán, an experienced organizer of such exhibitions. The Thesis is divided into seven chapters; the first one presents the person himself, his work and experience which forms the practical part of the following chapters. In the second chapter, I present the principles of project management, which form the theoretical ground of the Thesis. Another chapter is devoted to marketing of a cultural project where the emphasis is on Public and Media Relations. Part of that chapter is also devoted to the organization of openings of exhibitions and charity auctions of art works. The research of factors that influence the attendance of artwork exhibitions is also included in this chapter. An important part of PR and funding is sponsoring, the importance of which is evident from the chapter on financing. The fifth chapter deals with the realization of exhibitions including theme selection, ensurance of locations, logistics, and schedule. The following section is devoted to the connection of cultural projects with charity and human motivation to help others through their work. The last chapter deals with branding of artists; thus creating their brand which is also another very important part for ensuring the attendance at the exhibitions.
Klíčová slova: branding; charity; sponsoring; Public Relations; Jan Foltán; project management; cultural project; photographic exhibition

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Arts Management
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra Arts managementu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 20. 2. 2012
Datum podání práce: 31. 12. 2012
Datum obhajoby: 11. 2. 2013
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/36059/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: