Vzdělávání a rozvoj pracovníků a aktuální trendy
Název práce: | Vzdělávání a rozvoj pracovníků a aktuální trendy |
---|---|
Autor(ka) práce: | Dědečková, Jana |
Typ práce: | Diplomová práce |
Vedoucí práce: | Filipová, Alena |
Oponenti práce: | Zeman, Jiří |
Jazyk práce: | Česky |
Abstrakt: | Diplomová práce se zabývá vzděláváním a rozvojem pracovníků, jejich kontextem a trendy. Práce uvádí, proč je důležité zabývat se vzděláváním a rozvojem, a to zejména prostřednictvím znalostí o lidském kapitálu a konkurenceschopnosti. Jsou vymezeny základní pojmy, jako jsou vzdělávání, vzdělání, rozvoj, kompetence, učící se organizace nebo znalostní management. Dále je rozebrána funkce vzdělávání v organizaci, důvody, proč se mu věnovat a přístupy a strategie. Jsou popsány jednotlivé fáze systematického vzdělávání s důrazem na oblasti, kterým je třeba věnovat více pozornosti. Následující kapitola popisuje některé metody vzdělávání a rozvoje, jejich efektivitu a kladné a záporné stránky interních a externích vzdělávacích akcí. V průběhu celé práce jsou řešeny různé trendy, které jsou shrnuty a doplněny v následující kapitole. Poslední část je praktická a řeší dotazníkové šetření mezi odborníky na vzdělávání a rozvoj z podniků z ČR. Výzkum se zabývá čtyřmi oblastmi: systémem vzdělávání, finanční stránkou vzdělávání, metodami vzdělávání, interním a externích vzděláváním. Závěrem jsou zhodnoceny výsledky výzkumu a navrhnuta doporučení v souvislosti s trendy vzdělávání. |
Klíčová slova: | vzdělávání; firemní vzdělávání; rozvoj pracovníků |
Název práce: | Training and Development and actual trends |
---|---|
Autor(ka) práce: | Dědečková, Jana |
Typ práce: | Diploma thesis |
Vedoucí práce: | Filipová, Alena |
Oponenti práce: | Zeman, Jiří |
Jazyk práce: | Česky |
Abstrakt: | This diploma thesis deals with employees training and development, their context and trends. It shows why it is important to be concerned with training and development, and mainly through the knowledge of human capital and competitiveness. Some main terms, such as training, education, development, competency, learning organization, knowledge management, are explained. In next chapter function of training in organization, purposes to employ it, approaches, and strategies are mentioned. Systematic approach to training and its stages are characterized. Next chapter describes some of the training and development methods, their effectivity and internal and external trainings' pros and cons. Some trends are described throughout all the chapters and summarized and completed in the last but one chapter. The last chapter deals with the research based on a questionnaire filled out by training and development specialists from Czech Republic. The survey concernes four areas: training system, financial questions, training and development methods, internal and external education. In the last part the findings are evaluated and recommendations are proposed. |
Klíčová slova: | development; vocational training; training |
Informace o studiu
Studijní program / obor: | Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod |
---|---|
Typ studijního programu: | Magisterský studijní program |
Přidělovaná hodnost: | Ing. |
Instituce přidělující hodnost: | Vysoká škola ekonomická v Praze |
Fakulta: | Fakulta mezinárodních vztahů |
Katedra: | Katedra obchodního podnikání a komerčních komunikací |
Informace o odevzdání a obhajobě
Datum zadání práce: | 19. 10. 2011 |
---|---|
Datum podání práce: | 1. 6. 2013 |
Datum obhajoby: | 6. 6. 2013 |
Identifikátor v systému InSIS: | https://insis.vse.cz/zp/33697/podrobnosti |