Tato bakalářská práce se zabývá návrhem technické architektury MMORPG. Jsou zde vysvětleny základní principy distribuce na technologické úrovni a možnosti jejich následné implementace na modelový svět.
V první části je vysvětlený pojem architektura v IS/ICT a její technologická větev. Následuje popis řešeného problému a nástin základních aspektů, na které je nutné se při tvorbě systému zaměřit, popsání principu distribuce a stručný popis dvou způsobů, které jsou momentálně při tvorbě MMORPG nejvyužívanějšími. Jedná se o cluster computing a grid computing. V následující kapitole jsou detailněji rozepsány rozdílné přístupy ke clusterování, které řeší základní podmínky pro chod serveru. Další část stručně popisuje serverové operační systémy a databázové servery.
Hlavní kapitola práce rozvrstvuje architekturu na jednotlivé vrstvy dle jejich funkcionality. Jsou zde představeny dva modely a to dle způsobu řízení pohybu vesmírných těles ve virtuálním světě. Poté následuje návrh rozdělení serverů dle logiky, rozdělení databází na herní a charakterovou a návrh způsobu vlastní distribuce.
Závěrem jsou srovnány představené hierarchické modely a možnosti technologické distribuce z nichž je doporučen model s centrálně řízeným pohybem těles naimplementovaný na jeden cluster s připojenými periferními servery. |