Vliv nezaměstnanosti na návštěvnost fotbalových zápasů v ČR

Název práce: Vliv nezaměstnanosti na návštěvnost fotbalových zápasů v ČR
Autor(ka) práce: Raštica, Marek
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Stroukal, Dominik
Oponenti práce: Špecián, Petr
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Tato práce zkoumá vliv nezaměstnanosti na návštěvnost fotbalových zápasů v české nejvyšší soutěži -- Gambrinus lize. Vliv je zkoumán na datech ze sezón 2010/2011 až 2012/2013, která obsahují 720 pozorování. Z výsledků vyplývá, že vliv nezaměstnanosti je pozitivní, ale jeho vypovídací schopnost je díky problémům v modelu velmi nízká. Z dalších výsledků plyne, že na návštěvnost na fotbalových zápasech nejvíce působí vliv rivality, který zvyšuje návštěvnost o 36,5 %. Pozitivním vlivem působí také vysílání zápasů v televizi, takových zápasů se účastní o 23 % fanoušků více, než když v televizi nejsou. Více než 20 -- ti procentní zvýšení návštěvnosti způsobuje každý dosažený bod z průměrné bodové hodnoty získané v posledních třech zápasech. Každé jedno procentní zvýšení populace zvyšuje návštěvnost až o 4,9 %. Pozitivně na návštěvnost působil také faktor teploty a stáří klubu.
Klíčová slova: Česká republika; poptávka po návštěvnosti; fotbal; nezaměstnanost
Název práce: The impact of unemployment on attendace of football matches in the Czech Republic
Autor(ka) práce: Raštica, Marek
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Stroukal, Dominik
Oponenti práce: Špecián, Petr
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
This paper examines the impact of unemployment on the attendance of football matches in the highest Czech competition - Gambrinus League. The influence is studied and researched by using data from seasons 2010/2011 to 2012/2013, which contains 720 observations. The results show that the effect of unemployment is positive, but its explanatory power is due to problems in the model very low. Other results showed that rivalry influences the attendance at football matches the most, and that increases attendance by 36.5 %. A positive influence is also a broadcast matches on TV, such matches involve about 23 % more fans than when the television is not broadcasting them. More than 20 % of increase in attendance causes every achieved point from the average score values gained in the last three matches. Every one percent increase in population increases the attendance up to by 4.9 %. Positive effects on attendance had also factors of temperature and age of the club.
Klíčová slova: the Czech Republic; football; unemployment; attendance demand

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomie a hospodářská správa/Ekonomie
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Národohospodářská fakulta
Katedra: Katedra ekonomie

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 11. 4. 2013
Datum podání práce: 1. 2. 2014
Datum obhajoby: 11. 2. 2014
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/42717/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: