Tato práce zkoumá vliv nezaměstnanosti na návštěvnost fotbalových zápasů v české nejvyšší soutěži -- Gambrinus lize. Vliv je zkoumán na datech ze sezón 2010/2011 až 2012/2013, která obsahují 720 pozorování. Z výsledků vyplývá, že vliv nezaměstnanosti je pozitivní, ale jeho vypovídací schopnost je díky problémům v modelu velmi nízká. Z dalších výsledků plyne, že na návštěvnost na fotbalových zápasech nejvíce působí vliv rivality, který zvyšuje návštěvnost o 36,5 %. Pozitivním vlivem působí také v... zobrazit celý abstraktTato práce zkoumá vliv nezaměstnanosti na návštěvnost fotbalových zápasů v české nejvyšší soutěži -- Gambrinus lize. Vliv je zkoumán na datech ze sezón 2010/2011 až 2012/2013, která obsahují 720 pozorování. Z výsledků vyplývá, že vliv nezaměstnanosti je pozitivní, ale jeho vypovídací schopnost je díky problémům v modelu velmi nízká. Z dalších výsledků plyne, že na návštěvnost na fotbalových zápasech nejvíce působí vliv rivality, který zvyšuje návštěvnost o 36,5 %. Pozitivním vlivem působí také vysílání zápasů v televizi, takových zápasů se účastní o 23 % fanoušků více, než když v televizi nejsou. Více než 20 -- ti procentní zvýšení návštěvnosti způsobuje každý dosažený bod z průměrné bodové hodnoty získané v posledních třech zápasech. Každé jedno procentní zvýšení populace zvyšuje návštěvnost až o 4,9 %. Pozitivně na návštěvnost působil také faktor teploty a stáří klubu. |