Finanční výchova na základních školách
Název práce: | Finanční výchova na základních školách |
---|---|
Autor(ka) práce: | Trefancová, Dana |
Typ práce: | Diplomová práce |
Vedoucí práce: | Krbová, Jana |
Oponenti práce: | Nový, Jan |
Jazyk práce: | Česky |
Abstrakt: | Předmětem diplomové práce je analýza "Finanční gramotnosti na základních školách" zaměřená na 2 stupeň základních škol v klatovském okrese. Teoreticko-metodologická část práce popisuje Finanční gramotnost, její rozdělení na peněžní, cenovou a rozpočtovou gramotnost. Dále pak jsou zde popsány demografické, politické a ekonomické důvody pro zavedení finanční výchovy a sociální a psychologické stránky lidského chování ve vztahu k finanční gramotnosti. Aplikační část je zaměřena na porovnání učebních plánů na základních školách, které mají 2. stupeň v klatovském okrese. Na tuto část naváže dotazníkové šetření, které tvoří základnu aplikační části. Jsou definovány tři hypotézy, které jsou závěrem této části potvrzeny. Za pomoci dotazníkového šetření je zobrazen skutečný stav finanční výuky v klatovském okrese. |
Klíčová slova: | Klatovský okres; Finanční výuka na ZŠ; Finanční gramotnost |
Název práce: | Financial Education in Primary Schools |
---|---|
Autor(ka) práce: | Trefancová, Dana |
Typ práce: | Diploma thesis |
Vedoucí práce: | Krbová, Jana |
Oponenti práce: | Nový, Jan |
Jazyk práce: | Česky |
Abstrakt: | The subject of the thesis is to analyze the "Financial literacy in elementary schools", focused on the second stage of elementary school, 6th -- 9th class of Klatovy. Theoretical and methodological part of the thesis describes financial literacy, its allocation to cash, cost and budget literacy. Furthermore, it gives the demographic, political and economic reasons for the implementation of financial education and the social and psychological aspects of human behavior in relation to financial literacy. The application part is focused on the comparison of curricula for elementary schools, which have the second stage of Klatovy. This part will be followed by a survey, which is the basic framework of the application part. There are three defined hypotheses, which are confirmed by the conclusions of this section. The questionnaire survey helped to show the real state of financial education at district of Klatovy. |
Klíčová slova: | Klatovy; Financial literacy in elementary schools; Financial literacy |
Informace o studiu
Studijní program / obor: | Ekonomika a management/Management |
---|---|
Typ studijního programu: | Magisterský studijní program |
Přidělovaná hodnost: | Ing. |
Instituce přidělující hodnost: | Vysoká škola ekonomická v Praze |
Fakulta: | Fakulta managementu |
Katedra: | Katedra managementu |
Informace o odevzdání a obhajobě
Datum zadání práce: | 26. 2. 2013 |
---|---|
Datum podání práce: | 15. 4. 2014 |
Datum obhajoby: | 13. 6. 2014 |
Identifikátor v systému InSIS: | https://insis.vse.cz/zp/41682/podrobnosti |