M-learning - mobilní aplikace ve vzdělávání
Název práce: | M-learning - mobilní aplikace ve vzdělávání |
---|---|
Autor(ka) práce: | Pěničková, Markéta |
Typ práce: | Bakalářská práce |
Vedoucí práce: | Šedivá, Zuzana |
Oponenti práce: | Pour, Jan |
Jazyk práce: | Česky |
Abstrakt: | Cílem práce je poskytnout čtenáři ucelený pohled na problematiku mobilního vzdělávání. V teoretické části práce jsou vysvětleny základní pojmy a definice, které s danou problematikou souvisí, možná využití m-learningu v praxi, jeho výhody a nevýhody. Uvedeny jsou zde také jistá doporučení pro tvorbu vhodného mobilního obsahu, druhy vzdělávacích mobilních aplikací spolu se zohledněním jejich výhod a nevýhod. Předmětem praktické části je analýza mobilních vzdělávacích aplikací, které lze využít při studiu informatiky na Vysoké škole ekonomické v Praze. Toho je dosaženo výběrem dostupných aplikací, jejich popisem a následnou analýzou. Při hodnocení aplikací je použita vícekriteriální metoda se stejnou důležitostí vah kritérií. Výstupem analýzy je posouzení, zda jsou zvolené aplikace pro vzdělávání studentů vhodné a jakým způsobem je studenti mohou v průběhu studia uplatnit. |
Klíčová slova: | m-learning; Informatika; vysokoškolské vzdělávání; Google Play; Android; vzdělávací mobilní aplikace |
Název práce: | M-learning - mobile applications for education |
---|---|
Autor(ka) práce: | Pěničková, Markéta |
Typ práce: | Bachelor thesis |
Vedoucí práce: | Šedivá, Zuzana |
Oponenti práce: | Pour, Jan |
Jazyk práce: | Česky |
Abstrakt: | The aim of this thesis is to provide a reader with complex view on the issue of mobile learning. In a theoretical part the basic concepts and definitions are explained. These are those definitions and concepts, which are related to this issue, and further use of m-learning and its advantages and disadvantages are mentioned. Moreover some recommendations for creating a suitable mobile content, forms of m-learing applications together with taking their advantages and disadvantages into account are listed. The subject of a practical part is analysis of mobile learning applications, which can be used by students of Informatics at University of Economics in Prague. This is reached by selecting available applications, their description and follow-up analysis. By evaluation of these applications multicriteria method with equal importance of weight of criterias was used. The output of analysis is assessment, whether these applications are suitable for student education and how students can use them during their studies. |
Klíčová slova: | academical education; Android; Informatics; Google Play; educational mobile applications; m-learning |
Informace o studiu
Studijní program / obor: | Aplikovaná informatika/Informatika |
---|---|
Typ studijního programu: | Bakalářský studijní program |
Přidělovaná hodnost: | Bc. |
Instituce přidělující hodnost: | Vysoká škola ekonomická v Praze |
Fakulta: | Fakulta informatiky a statistiky |
Katedra: | Katedra informačních technologií |
Informace o odevzdání a obhajobě
Datum zadání práce: | 20. 8. 2013 |
---|---|
Datum podání práce: | 5. 5. 2014 |
Datum obhajoby: | 25. 6. 2014 |
Identifikátor v systému InSIS: | https://insis.vse.cz/zp/43686/podrobnosti |