Vliv přítomnosti celebrity v reklamě na rozhodování spotřebitele

Název práce: Vplyv prítomnosti celebrity v reklame na rozhodovanie spotrebiteľa
Autor(ka) práce: Kočárová, Katarína
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Průša, Přemysl
Oponenti práce: Sedlacky, Martin
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
Hlavným cieľom bakalárskej práce je objasnenie veľkosti vplyvu celebrity, propagujúcej produkty alebo služby, na rozhodovací proces spotrebiteľa. Práca je rozdelená na teoretickú a praktickú časť. Teoretická časť práce pojednáva o teoretických východiskách spojených so spotrebným chovaním, komunikáciou so zákazníkom, reklamou ako takou a referenčnými skupinami. Táto časť je je ukončená kapitolou, ktorá rozoberá nosný pojem práce, ktorým je celebrita. Praktická časť je upriamená na zistenie všeobecného vplyvu, ktorý má výskyt celebrity v reklamnom spote na spotrebné chovanie a taktiež na vyhodnotenie efektívnosti konkrétnych reklamných kampaní odvysielaných na území Českej a Slovenskej republiky.
Klíčová slova: referenčná skupina; názorové vodcovstvo; cieľová skupina; komunikácia; model čiernej skrinky; kúpny rozhodovací proces; reklama; celebrita; Q-rating; spotrebné chovanie
Název práce: Vliv přítomnosti celebrity v reklamě na rozhodování spotřebitele
Autor(ka) práce: Kočárová, Katarína
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Průša, Přemysl
Oponenti práce: Sedlacky, Martin
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
Hlavním cílem bakalářské práce je objasnění velikosti vlivu celebrity, propagující produkty nebo služby, na rozhodovací proces spotřebitele. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část práce pojednává o teoretických východiscích spojených se spotřebním chováním, komunikací se zákazníkem, reklamou jako takovou a referenčními skupinami. Tato část je ukončena kapitolou, která rozebírá nosný pojem práce, kterým je celebrita. Praktická část je zaměřena na zjištění obecného vlivu, který má výskyt celebrity v reklamním spotu na spotřební chování, a také pro vyhodnocení efektivity konkrétních reklamních kampaní odvysílaných na území České a Slovenské republiky.
Klíčová slova: referenční skupina; kupní rozhodovací proces; názorové vůdcovství; Q-rating; spotřební chování; model černé skřínky; cílová skupina; referenční skupina; celebrita; komunikace
Název práce: The effect of celebrities in advertising on consumer decision
Autor(ka) práce: Kočárová, Katarína
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Průša, Přemysl
Oponenti práce: Sedlacky, Martin
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
The main objective of the thesis is to clarify the magnitude of celebrities, promoting products or services, on consumer's decision-making process. The work is divided into theoretical and practical part. The theoretical part discusses the theoretical background related to consumer behavior, communication with customers, advertising and reference groups. This section is closed by a chapter, which discusses the main term supporting this work, celebrity. The practical part is focused on the detection of the impact that the occurrence of celebrity in advertising spots has on consumer behavior and also evaluate the effectiveness of specific advertising campaigns broadcast in the Czech and Slovak Republic.
Klíčová slova: celebrity; consumer behavior; opinion leadership; purchase decision process; reference group; Q-rating; advertising; target group; communication; the black box model

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra obchodního podnikání a komerčních komunikací

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 20. 3. 2013
Datum podání práce: 1. 5. 2014
Datum obhajoby: 4. 6. 2014
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/42391/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: