Ekonometrická analýza vybraného segmentu drogistického zboží

Název práce: Ekonometrická analýza vybraného segmentu drogistického zboží
Autor(ka) práce: Záhorovský, Radek
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Sekničková, Jana
Oponenti práce: Dlouhá, Zuzana
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Tato práce si klade za cíl kvantifikovat vlivy, které působí na prodeje vybraných produktů segmentu toaletních papírů v maloobchodním řetězci Tesco Česká republika. Model je sestaven na základě dlouhodobého pozorování časových řad prodejů a průměrných cen pro vybrané produkty. Pro kvantifikaci je použit odhad exponencionální funkce modelu, který je následně testován. Odhad parametrů je spočítán pomocí softwaru EViews. Práce srovnává výsledky modelu pro jednotlivé produkty a hledá nejefektivnější způsob promoce pro jednotlivé značky. Spočítané parametry lze následně implementovat pro plánování prodejů segmentu toaletních papírů. Výsledky práce ukazují rozdíly mezi značkovými toaletními papíry a privátní značkou, které jsou způsobeny rozdílným vnímáním kvality ze strany spotřebitelů.
Klíčová slova: prodej; Ekonometrický model; toaletní papír; Tesco
Název práce: Econometric analysis of sales of toilet paper in Tesco Stores ČR a.s
Autor(ka) práce: Záhorovský, Radek
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Sekničková, Jana
Oponenti práce: Dlouhá, Zuzana
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The purpose of this work is to quantify the influences that affect the sales of selected products for toilet paper segment in the retail chain Tesco Czech Republic. The model is based on a long-term observation of the time series of sales and average prices for selected products. For the quantification is used an estimation of exponential function fot model which is subsequently verified. Parameter estimation is calculated by using the software EViews. The work compares the results of the model for different products and searching for the most effective way of promotion for each brand. The calculated parameters can be implemented for the planning of sales for toilet paper segment. The results show differences between branded and private toilet paper brand, that are caused by differences in the perception of quality by consumers.
Klíčová slova: toilet paper; sales; Tesco; Econometric model

Informace o studiu

Studijní program / obor: Kvantitativní metody v ekonomice/Ekonometrie a operační výzkum
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta informatiky a statistiky
Katedra: Katedra ekonometrie

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 23. 5. 2013
Datum podání práce: 1. 5. 2014
Datum obhajoby: 5. 6. 2014
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/43163/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: