Didaktická analýza učiva o mzdách 1. koncentrického okruhu v předmětu účetnictví na obchodních akademiích
Název práce: | Didaktická analýza učiva o mzdách 1. koncentrického okruhu v předmětu účetnictví na obchodních akademiích |
---|---|
Autor(ka) práce: | Urbášková, Kateřina |
Typ práce: | Bakalářská práce |
Vedoucí práce: | Berková, Kateřina |
Oponenti práce: | Fišerová, Marie |
Jazyk práce: | Česky |
Abstrakt: | Bakalářská práce se zabývá didaktickou analýzou učiva mezd v prvním koncentrickém okruhu účetnictví na obchodních akademiích. Práce je rozdělena do dvou hlavních částí. První teoretická část se zabývá zejména postavením předmětu účetnictví na obchodních akademiích, jeho uspořádáním, cíli a mezipředmětovými vztahy. Podstatná část práce je zaměřena také na vyučovací proces, a to konkrétně na vyučovací zásady, metody a organizační formy využívané při výuce účetnictví. Ve druhé části, tedy praktické, hodnotím vybranou učebnici účetnictví. Používám k tomu převážně metodu didaktické vybavenosti učebnice Jana Průchy. Dále předkládám vlastní návrh na didaktické zpracování učiva mezd, jenž zároveň obohacuji o písemný test, který jsem vytvořila. |
Klíčová slova: | Účetnictví; Didaktika účetnictví; Obchodní akademie; Hodnocení učebnice; Mzdy; Didaktická analýza |
Název práce: | Didactic Analysis of Curriculum on Wages in the First Concentric Circle in the Subject Accounting at Business Schools |
---|---|
Autor(ka) práce: | Urbášková, Kateřina |
Typ práce: | Bachelor thesis |
Vedoucí práce: | Berková, Kateřina |
Oponenti práce: | Fišerová, Marie |
Jazyk práce: | Česky |
Abstrakt: | Tin the First Concentric Circle in the Subject Accounting at Business Schoolshe bachelor's thesis deals with the analysis of the didactic curriculum wages in the first concentric circle of accounting for business academies. The work is divided into two main parts. The first, theoretical part deals with the particular position of the object of accounting for business academies, its layout, objectives and cross-curricular links. The substantial part of the work is also focused on the teaching process, namely the teaching principles, methods and organizational forms used in the teaching of accounting. In the second part, which is practical, I evaluate the selected accounting textbook. I use mainly Jan Průcha's method. Then I present my own proposal for the didactic curriculum payroll processing, that I also enrich by the written test, which I have created before. |
Klíčová slova: | Evaluation of textbook ; Didactics of accounting; Business school; Accounting; Didactic analysis; Payroll |
Informace o studiu
Studijní program / obor: | Finance a účetnictví/Učitelství praktického vyučování v ekonomickém vzdělávání |
---|---|
Typ studijního programu: | Bakalářský studijní program |
Přidělovaná hodnost: | Bc. |
Instituce přidělující hodnost: | Vysoká škola ekonomická v Praze |
Fakulta: | Fakulta financí a účetnictví |
Katedra: | Katedra didaktiky ekonomických předmětů |
Informace o odevzdání a obhajobě
Datum zadání práce: | 26. 11. 2013 |
---|---|
Datum podání práce: | 30. 6. 2014 |
Datum obhajoby: | 10. 6. 2014 |
Identifikátor v systému InSIS: | https://insis.vse.cz/zp/45661/podrobnosti |