CGI - využití v multimédiích a ekonomická nákladnost
Název práce: | CGI - využití v multimédiích a ekonomická nákladnost |
---|---|
Autor(ka) práce: | Šulíček, Petr |
Typ práce: | Bakalářská práce |
Vedoucí práce: | Vondra, Zdeněk |
Oponenti práce: | Šedivá, Zuzana |
Jazyk práce: | Česky |
Abstrakt: | Práce si klade za cíl nalézt odpověď na otázku, kdy a proč se počítačem generované vizuální výstupy (Computer-generated imaginary, dále CGI) používají v reklamní multimediální tvorbě. Pokouší se najít a pojmenovat specifika, která použití CGI nástrojů přináší, včetně nároků na IT infrastrukturu a způsob práce. Práce má v teoretické části za úkol pomocí výzkumu "Vysílání Super Bowl -- výskyt CGI v reklamních spotech" potvrdit nebo vyvrátit předpoklad, že vzrůstá popularita CGI nástrojů při tvorbě reklamního multimediálního obsahu. V praktické části práce ukazuje postup tvorby statického reklamního vizuálu a animace pomocí nástrojů CGI. Porovnává ho z pohledu technického a ekonomického s projektem s podobným audiovizuálním výstupem dosaženým konvenčními nástroji na příkladu práce fotografa v ateliéru. Práce v závěru zhodnotí výsledky porovnání. |
Klíčová slova: | multimédia; Computer-generated imaginary; reklama; ekonomická nákladnost; 3ds Max; CGI |
Název práce: | Utilization and economic costs of computer-generated imaginary in advertising |
---|---|
Autor(ka) práce: | Šulíček, Petr |
Typ práce: | Bachelor thesis |
Vedoucí práce: | Vondra, Zdeněk |
Oponenti práce: | Šedivá, Zuzana |
Jazyk práce: | Česky |
Abstrakt: | The thesis aims to answer the question of when and why is Computer-generated imaginary (CGI) used in advertising and marketing. The work attempts to locate and identify the specifics that came along using CGI tools, including requirements for IT infrastructure and workflow. The theoretical part describes the research "CGI commercials during Super Bowl broadcasting" to confirm or refute the postulate that the popularity of CGI in advertisement is growing. The practical part shows the process of creating static advertising visuals and animation using CGI tools and compares it in terms of technical and economic costs with similar audiovisual output achieved by conventional tools, such as the works of photographer in the studio. Finally the thesis evaluates the results of comparison. |
Klíčová slova: | CGI; advertising; economic costs; multimedia; Computer-generated imaginary; 3ds Max |
Informace o studiu
Studijní program / obor: | Aplikovaná informatika/Informatika |
---|---|
Typ studijního programu: | Bakalářský studijní program |
Přidělovaná hodnost: | Bc. |
Instituce přidělující hodnost: | Vysoká škola ekonomická v Praze |
Fakulta: | Fakulta informatiky a statistiky |
Katedra: | Katedra multimédií |
Informace o odevzdání a obhajobě
Datum zadání práce: | 5. 2. 2015 |
---|---|
Datum podání práce: | 6. 5. 2015 |
Datum obhajoby: | 25. 6. 2015 |
Identifikátor v systému InSIS: | https://insis.vse.cz/zp/51108/podrobnosti |