Inkluze v oblasti předškolního vzdělávání v ČR v roce 2015
Název práce: | Inkluze v oblasti předškolního vzdělávání v ČR v roce 2015 |
---|---|
Autor(ka) práce: | Zběhlíková, Anna |
Typ práce: | Bakalářská práce |
Vedoucí práce: | Barák, Vladimír |
Oponenti práce: | Hřebík, Tomáš |
Jazyk práce: | Česky |
Abstrakt: | Bakalářská práce se zabývá inkluzí v oblasti předškolního vzdělávání v České republice a jejími dopady jak na děti se speciálními vzdělávacími potřebami, tak na děti bez speciálních vzdělávacích potřeb. Teoretická část je zaměřena na vývoj speciální pedagogiky, vymezení pojmů integrace a inkluze, názor odborníků na inkluzi a legislativní a finanční podporu inkluze ze strany státu. V této části jsou také popsány možnosti integrace dětí s handicapem. V praktické části je provedena analýza dotazníkového šetření, která vede k závěru, že inkluze má na děti v předškolním vzdělávání spíše pozitivní dopady, pokud jsou podmínky pro inkluzi vhodně vytvořeny. V současné době stále existuje zájem o služby speciálních mateřských škol navzdory převážně kladnému postoji k trendu inkluzivního vzdělávání. |
Klíčová slova: | handicapovaní; speciální mateřské školy; mateřské školy; integrace; inkluze; předškolní vzdělávání |
Název práce: | Inclusion in the field of preschool education in the Czech Republic in 2015 |
---|---|
Autor(ka) práce: | Zběhlíková, Anna |
Typ práce: | Bachelor thesis |
Vedoucí práce: | Barák, Vladimír |
Oponenti práce: | Hřebík, Tomáš |
Jazyk práce: | Česky |
Abstrakt: | The bachelor thesis pursues the inclusion in the field of preschool education in the Czech Republic and its impacts on children with special educational needs as well as on children without special educational needs. The theoretical part is focused on the development of special pedagogy, the definition of the terms of integration and inclusion, the opinions of experts on inclusion, and the legislative and financial support of inclusion from the state. In addition, the possibilities of the integration for disabled children are described in this part. In the practical part the analysis of the questionnaire survey is performed which leads to the conclusion that inclusion has rather positive impacts on children in preschool education provided that there are suitable conditions for inclusion. Nowadays there is still a demand for services of special nursery schools despite mostly positive attitudes to the trend of inclusive education. |
Klíčová slova: | handicap; integration; inclusion; special nursery schools; preschool education; nursery schools |
Informace o studiu
Studijní program / obor: | Ekonomie a hospodářská správa/Národní hospodářství |
---|---|
Typ studijního programu: | Bakalářský studijní program |
Přidělovaná hodnost: | Bc. |
Instituce přidělující hodnost: | Vysoká škola ekonomická v Praze |
Fakulta: | Národohospodářská fakulta |
Katedra: | Katedra hospodářské a sociální politiky |
Informace o odevzdání a obhajobě
Datum zadání práce: | 9. 3. 2015 |
---|---|
Datum podání práce: | 15. 5. 2015 |
Datum obhajoby: | 18. 6. 2015 |
Identifikátor v systému InSIS: | https://insis.vse.cz/zp/52025/podrobnosti |