Reputační systémy - vliv na rozhodování zákazníka

Název práce: Reputační systémy - vliv na rozhodování zákazníka
Autor(ka) práce: Štěpánek, Matěj
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Gála, Libor
Oponenti práce: Fortinová, Jana
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Tato bakalářská práce se zabývá vlivem reputačních systému na rozhodování zákazníka. Hlavním cílem je zjistit, zdali reputační systémy ovlivňují spotřebitele. Cíle bylo dosáhnuto pomocí dotazníkového šetření u předem vybrané skupiny respondentů a jeho následného vyhodnocení. Výsledkem práce je prezentace výsledků analýzy vlivu reputačních systému na rozhodování zákazníků. Práce je rozdělena na dvě části. V první části jsou popsány a zpracovány pojmy důležité pro dotazníkové šetření. Konkrétně to jsou pojmy: reputace, reputační systémy, reputační weby, spotřebitelské chování a kupní rozhodovací proces. Dále jsou charakterizovány typy online spotřebitelů, které jsou také použity v šetření. V druhé části jsou prezentovány výsledky analýzy dat, získaných z dotazníkového šetření.
Klíčová slova: reputace; reputační systém; kupní rozhodovací proces; typy online spotřebitelů
Název práce: Reputation systems - impact on customer's decisions
Autor(ka) práce: Štěpánek, Matěj
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Gála, Libor
Oponenti práce: Fortinová, Jana
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
This bachelor thesis is focused on the influence of reputation system to the customer decision. The main objective is to determine whether the reputation systems affect consumers. Objective was achieved using a survey among pre-selected group of respondents and evaluation of this survey. The result is a presentation of the results of the analysis of the impact of reputation on customer choice. Bachelor thesis is divided into two parts. In the first part I described and elaborated concepts important to the survey. Specifically these terms: Reputation, reputation systems, reputation sites, consumer behavior and purchase decision-making process. Furthermore, I characterized types of online consumers, which are also used in the survey. The second part presents the result of an analysis of data obtained from survey.
Klíčová slova: reputation; reputation system; the consumer decision making proces; types of online consumers

Informace o studiu

Studijní program / obor: Aplikovaná informatika/Informatika
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta informatiky a statistiky
Katedra: Katedra informačních technologií

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 17. 7. 2015
Datum podání práce: 16. 12. 2015
Datum obhajoby: 2. 2. 2016
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/53714/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: