Návrh procesů obchodního oddělení v IT společnosti a měření jejich výkonnosti

Název práce: Návrh procesů obchodního oddělení v IT společnosti a měření jejich výkonnosti
Autor(ka) práce: Schütz, Martin
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Oškrdal, Václav
Oponenti práce: Bruckner, Tomáš
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Práce se zabývá návrhem nových procesů obchodního oddělení v IT společnosti poskytující služby serverhostingu, webhostingu a registrace domén. Tyto procesy vycházejí z identifikace a analýzy stávajících procesů a z teorie řízení obchodního oddělení. U vybraných procesů jsou stanoveny klíčové indikátory jejich výkonnosti (KPIs) využitelné pro řízení organizace jako celku. Modely procesů jsou vytvořeny dle notace EPC. Nové procesy jsou navrženy tak, aby při jejich průběhu vznikala v informačním systému CRM data poskytující evidenční a informační podporu nezbytnou pro řízení obchodního oddělení včetně možnosti měření jeho výkonnosti. Procesy také automatizují často se opakující činnosti a poskytují relevantní informace dalším dotčeným organizačním jednotkám společnosti. Přínosem práce jsou výsledky analýzy identifikovaných stávajících procesů, obsahující návrhy řešení objevených problémů a modely nových procesů. Mohou posloužit jako vzor pro optimalizaci stávajících procesů v již existujících organizacích nebo pro tvorbu nového procesního modelu v nových organizacích ze stejného nebo podobného oboru.
Klíčová slova: stanovení cílů; KPIs; manažerská psychologie a sociologie; řízení IT organizace; obchodní oddělení; analýza procesů; proces; měření výkonnosti; návrh procesů
Název práce: Design of processes of business department in IT company and measuring their performance
Autor(ka) práce: Schütz, Martin
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Oškrdal, Václav
Oponenti práce: Bruckner, Tomáš
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The thesis deals with design of new processes of business department in IT company which provides server hosting, web hosting and domain registration services. These processes come from identification and analysis of current processes and the theory of business department management. Key Performance Indicators (KPIs) were set for selected processes which can be used for managing the company as a whole. Models of processes were created due to EPC notation. New processes were designed to continuously create data in CRM information system providing evidential and information support necessary for business department management, including the possibility of measuring its performance. Processes also automatize often repetitive activities and provide relevant information to other affected business units within the company. Contribution of the thesis lies in results of analysis of current identified processes containing solution proposals of discovered problems and newly created process models. Both can be used as a pattern for optimization of current processes in already existing organization or for designing new process models in new organization in the same or similar field of business.
Klíčová slova: process; IT company management; business department; measuring of performance; managerial psychology and sociology; goals setting; process design; process analalysis; KPIs

Informace o studiu

Studijní program / obor: Aplikovaná informatika/Informační management
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta informatiky a statistiky
Katedra: Katedra systémové analýzy

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 16. 1. 2015
Datum podání práce: 9. 5. 2016
Datum obhajoby: 1. 2. 2017
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/52119/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: