Porovnání a využitelnost přístupů ke zjišťování positioningu produktu

Název práce: Porovnání a využitelnost přístupů ke zjišťování positioningu produktu
Autor(ka) práce: Malchárek, Jiří
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Kincl, Tomáš
Oponenti práce: Novák, Michal
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Cíem práce je porování přístupů ke zjišťování positioningu produktu a jejich vyu-žitelnosti. Konkrétně se práce věnuje conjoint analýze, vícerozměrnému škálování, percepčním mapám a sémantickému diferenciálu. Ty aplikuje na trh s kompaktními fotoaparáty. Samotný výzkum se zabývá preferencemi spotřebitelů v rámci daného trhu. Zkoumá význam různých vlastností fotoaparátů na rozhodování spotřebitelů. Ty potom interpretuje mimo jiné v závislosti na pohlaví a úrovni zájmu respondentů o fotografování. Na základech výsledků tohoto výzkumu potom nabízí srovnání jed-notlivých metod. V teoretické části potom srozumitelnou formou pojednává o teorii positioningu, jeho úloze v rámci strategického marketingového procesu a jednotli-vých výzkumných metodách.
Klíčová slova: vícerozměrné škálování; percepční mapy; sémantický diferenciál; positioning; conjoint analýza
Název práce: Comparison and usability approaches to detect positioning of the product
Autor(ka) práce: Malchárek, Jiří
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Kincl, Tomáš
Oponenti práce: Novák, Michal
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The goals of this thesis are to provide a comparison of methods used for positioning research and their uses. The methods compared are conjoint analysis, multidimensional scaling, perceptual maps and semantic differential. These are applied on the compact camera market. The research focuses on consumer preferences in this market. Specifically on the importance of various features and attributes on their decisions. These pieces of information are then interpreted for example in the context of the consumers' gender or their level of interest in photography. Based on the results of this research the thesis provides a comparison of used methods. Theoretical part then provides readers with a comprehensive overview of positioning theory, its role in strategic marketing process and explains the principles of research methods used in this thesis.
Klíčová slova: conjoint analysis; multidimensional scaling; perceptual maps; semantic differential; positioning

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Management
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta managementu
Katedra: Katedra exaktních metod

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 4. 7. 2014
Datum podání práce: 30. 4. 2016
Datum obhajoby: 26. 5. 2016
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/48602/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: