Vliv blogerů na spotřební chování mladých lidí

Název práce: Vplyv blogerov na spotrebné chovanie mladých ľudí
Autor(ka) práce: Korenková, Dominika
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Koudelka, Jan
Oponenti práce: Stříteský, Václav
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
Táto bakalárska práca je venovaná téme blogov a ich vplyvu na spotrebné chovanie mladých ľudí. Práca je rozdelená do dvoch častí. Cieľom teoretickej časti je vymedzenie základných pojmov ako spotrebné chovanie, názorové vodcovstvo, blogy a ich možné využitie v marketingu. Tieto teoretické poznatky sú následne prenesené do praktickej časti, a to najmä prostredníctvom obsahovej analýzy vybraných blogov a dotazníkového prieskumu. V obsahovej analýze sú pomocou vlastného pozorovania zhodnotené konkrétne blogy z hľadiska výskytu vybraných marketingových prvkov a ďalších znakov, ktoré sú charakteristické pre úspešný blog. Ďalším cieľom práce je prostredníctvom dotazníkového prieskumu postihnúť postoj mladých ľudí (vo veku 20-25 rokov) ku blogom a ich vplyvu na ich spotrebné chovanie. V závere práce sú zhrnuté všetky zistenia a poznatky plynúce z praktickej časti, a na základe nich formulované ďalšie odporúčania.
Klíčová slova: product placement; Blogy; blogeri; názoroví vodcovia
Název práce: Vliv blogerů na spotřební chování mladých lidí
Autor(ka) práce: Korenková, Dominika
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Koudelka, Jan
Oponenti práce: Stříteský, Václav
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
Tato bakalářská práce je věnována tématu blogů a jejich vlivu na spotřební chování mladých lidí. Práce je rozdělena do dvou částí. Cílem teoretické části je vymezení základních pojmů jako spotřební chování, názorové vůdcovství, blogy a jejich možné využití v marketingu. Tyto teoretické poznatky jsou následně přeneseny do praktické části, a to zejména prostřednictvím obsahové analýzy vybraných blogů a dotazníkového průzkumu. V obsahové analýze jsou pomocí vlastního pozorování zhodnoceny konkrétní blogy z hlediska výskytu vybraných marketingových prvků a dalších znaků, které jsou charakteristické pro úspěšný blog. Dalším cílem práce je prostřednictvím dotazníkového průzkumu postihnout postoj mladých lidí (ve věku 20-25 let) k blogům a jejich vlivu na jejich spotřební chování. V závěru práce jsou shrnuta veškerá zjištění a poznatky plynoucí z praktické části, a na jejich základe formulována další doporučení.
Klíčová slova: názoroví vůdci ; blogeři; Blogy; product placement
Název práce: Bloggers’ Influence on Young People’s Consumer Behaviour
Autor(ka) práce: Korenková, Dominika
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Koudelka, Jan
Oponenti práce: Stříteský, Václav
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
This bachelor thesis addresses the topic of blogs and their influence on consumer behaviour of young people. The thesis consists of two sections. Firstly, the theoretical section aims at defining essential terms such as consumer behaviour, opinion leadership, blogs and their eventual marketing application. Consequently, the theoretical knowledge is applied in the practical section, mainly by means of content analysis of specific blogs and questionnaire research. On the basis of respective observations, the content analysis evaluates particular blogs from the point of view of which selected marketing components and other characteristics, which signify a blog success, occur in the analysis. Moreover, the work also aims at capturing young people's (aged 20 to 25) attitude towards blogs and their influence on the consumer behaviour through the questionnaire research. Last but not the least, the work sums up all observations and knowledge gained throughout the process of practical analysis and subsequently formulates other references.
Klíčová slova: product placement; opinion leaders; Blogs; bloggers

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra marketingu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 18. 11. 2015
Datum podání práce: 6. 5. 2016
Datum obhajoby: 25. 5. 2016
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/55790/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: