Evropská vzdělávací politika a konkurenceschopnost
Název práce: | Evropská vzdělávací politika a konkurenceschopnost |
---|---|
Autor(ka) práce: | Gajdaczová, Petra |
Typ práce: | Diplomová práce |
Vedoucí práce: | Bič, Josef |
Oponenti práce: | Antal, Jarolím |
Jazyk práce: | Česky |
Abstrakt: | Předkládaná diplomová práce se zabývá vztahem vzdělávací politiky a konkurenceschopnosti. Cílem práce je vztah charakterizovat v kontextu Evropské unie. V první části práce je diskutován fenomén konkurenceschopnosti státu a definována kvalita vzdělávacího systému, jež je popisován devíti vybranými ukazateli. Druhá centrální část práce dále statisticky testuje hypotézu založenou na předpokladu, že kvalitní vzdělávací systém přispívá k vyšší konkurenceschopnosti země. Hypotéza je potvrzena a práce se dále zabývá jednotlivými komponentami určujícími kvalitu vzdělávání v Evropské unii, přičemž vyvozuje důsledky, které pro evropský rozměr vzdělávací politiky vyvstávají. Poslední část práce je věnována bližšímu pohledu na realizaci evropské vzdělávací politiky na národní úrovni. Jako příklad byla zvolena Česká republika. |
Klíčová slova: | kvalita vzdělávání; celoživotní učení; evropská vzdělávací politika; konkurenceschopnost |
Název práce: | European education policy and competitiveness |
---|---|
Autor(ka) práce: | Gajdaczová, Petra |
Typ práce: | Diploma thesis |
Vedoucí práce: | Bič, Josef |
Oponenti práce: | Antal, Jarolím |
Jazyk práce: | Česky |
Abstrakt: | This thesis looks into the mutual relationship between education policy and competitiveness. The aim of the thesis is to characterize the relationship within the specific context of the European Union. In the first part of the thesis, the author discusses competitiveness from several points of view and defines the quality of an education system. In the subsequent section, statistical tests are performed to verify a hypothesis which presumes that higher quality of an education system generates higher competitiveness for a country. The hypothesis is confirmed and individual components determining the quality of education systems in the European Union are analysed, which renders the basis for drawing further implications. The last part of the thesis more closely examines the implementation of the European extension of the education policy on the national level. This is all demonstrated on the Czech Republic as a representative member state. |
Klíčová slova: | European education policy; competitiveness; lifelong learning; quality of education |
Informace o studiu
Studijní program / obor: | Mezinárodní ekonomické vztahy/Evropská integrace |
---|---|
Typ studijního programu: | Magisterský studijní program |
Přidělovaná hodnost: | Ing. |
Instituce přidělující hodnost: | Vysoká škola ekonomická v Praze |
Fakulta: | Fakulta mezinárodních vztahů |
Katedra: | Katedra mezinárodních ekonomických vztahů |
Informace o odevzdání a obhajobě
Datum zadání práce: | 16. 4. 2014 |
---|---|
Datum podání práce: | 31. 5. 2015 |
Datum obhajoby: | 10. 9. 2015 |
Identifikátor v systému InSIS: | https://insis.vse.cz/zp/47613/podrobnosti |