Rozložení nákupních rolí mezi partnery v rodině

Název práce: Rozložení nákupních rolí mezi partnery v rodině
Autor(ka) práce: Jandáková, Jana
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Koudelka, Jan
Oponenti práce: Zamazalová, Marcela
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Stěžejním pojmem celé diplomové práce je spotřební chování. Teoretická část začíná vysvětlením, co vlastně spotřební chování je a jaké faktory spotřebitelovo chování ovlivňují. Dále jsou uvedeny některé typologie spotřebitelů vč. typologie českých spotřebitelů od společností Incoma Research a Gfk Praha a typologie od společnosti AISA. Následuje rozebrání kupního rozhodovacího procesu spotřebitele, na které navazuje kapitola o kupním rozhodovacím procesu v páru. Pro celistvost tématu nechybí ani typy kupního rozhodování a kapitola poukazující na rozdíly mezi zákazníkem mužského a ženského pohlaví. Praktická část se nejprve zabývá sekundárními daty získanými z databáze Market Media Lifestyle -- Target Group Index, jež jsou doplněny o úvahy o možných příčinách zjištěných jevů. Dále je zpracován vlastní výzkum, jehož hlavním cílem je odhalit rozdíly mezi spotřebním chováním mužů a žen žijících v páru. V rámci výzkumu dochází i k porovnání spotřebního chování z hlediska rodinného stavu respondenta (zadaný/zadaná x ženatý/vdaná). Závěr práce shrnuje získané poznatky.
Klíčová slova: nákup potravin ; Market Media Lifestyle; typologie spotřebitelů; kupní rozhodovací proces; spotřební chování
Název práce: Allocation of Purchasing Roles among Partners in Family
Autor(ka) práce: Jandáková, Jana
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Koudelka, Jan
Oponenti práce: Zamazalová, Marcela
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The key concept of this Master's Thesis is consumer behavior. The theoretical section begins with an explanation of what is consumer behavior and what factors influence behavior of consumers. Then are mentioned some typologies of consumers incl. typology of Czech consumers from companies Incoma Research and Gfk Praha and typology from company AISA. Followed by a chapter of purchase decision-making process of consumers which is followed by a chapter of purchase decision-making process in pairs. For integrity of topic there are also types of pur-chasing decisions and chapter pointing out differences between male and female customer. The practical section first deals with secondary data from the database Market Media Lifestyle -- Tar-get Group Index. These data are supplemented by reasoning about causes of detected data. The thesis continues with research, its main goal is to detect differences of consumer behavior be-tween men and women living in a couple. The research also compares consumer behavior with respect to family status of respondent (partner couple x married couple). The conclusion summa-rizes the information mentioned in the thesis.
Klíčová slova: purchase of foodstuffs ; Market Media Lifestyle; typology of consumers; purchase decision-making process; consumer behavior

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra marketingu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 19. 9. 2012
Datum podání práce: 25. 8. 2014
Datum obhajoby: 10. 9. 2014
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/41382/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: