Analýza firemní filantropie v bankovním sektoru

Název práce: Analýza firemní filantropie v bankovním sektoru
Autor(ka) práce: Kožená, Olga
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Zamazalová, Marcela
Oponenti práce: Stříteský, Václav
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
V dnešní době plné globalizace, modernizace a nejnovějších technologií jsou společnosti čím dál více nuceny věnovat své úsilí snižování negativních dopadů na životní prostředí a společnost, ve které působí. Proto se společnosti začínají věnovat kromě dosahování zisku i jiným aktivitám, které jsou souhrnně nazývány společenská odpovědnost a jedním z jejích nástrojů je i firemní filantropie. Cílem diplomové práce je shrnutí rozvržení současných filantropických aktivit bank a návrh vhodných nástrojů pro zvýšení informovanosti veřejnosti o společenské odpovědnosti a filantropických aktivitách bankovních institucí. Teoretická část obsahuje stručný úvod do problematiky firemní filantropie a společenské odpovědnosti firem. V praktické části jsou stručně shrnuty filantropické projekty čtyř největších bank na českém trhu a dále vyhodnocení dvou dotazníkových šetření na výše zmiňované téma. Poslední kapitola obsahuje návrhy nástrojů komunikace firemní filantropie pro zvýšení povědomí mezi zaměstnanci firem i veřejností.
Klíčová slova: Společenská odpovědnost firem; dobrovolnictví; peněžní dárcovství; firemní filantropie
Název práce: Analysis of Corporate Philanthropy in the Banking Sector
Autor(ka) práce: Kožená, Olga
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Zamazalová, Marcela
Oponenti práce: Stříteský, Václav
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Nowadays globalization, modernization and new technologies, companies are increasingly forced to devote its efforts to reduce negative impacts on the environment and society in which it operates. Therefore companies are beginning to make a profit in addition to other activities, which are collectively called social responsibility and one of its instruments is corporate philanthropy. The aim of the thesis is a summary of current philanthropic activities of banks and the design of appropriate tools to enhance public awareness of social responsibility and philanthropic activities of banking institutions. The theoretical part provides a brief introduction to the topic of corporate philanthropy and corporate social responsibility. In the practical section it briefly summarizes the philanthropic projects of the four largest banks in the Czech market and further evaluation of two surveys on the above mentioned subject. The last chapter contains proposals of communication tools for corporate philanthropy to raise awareness among company employees and the public.
Klíčová slova: Corporate social responsibility; Volunteering; Cash donation; Corporate philanthropy

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra marketingu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 5. 11. 2012
Datum podání práce: 23. 8. 2013
Datum obhajoby: 11. 9. 2013
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/40172/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: