Prosazuje se u elektronických výrobků zákon jedné ceny?

Název práce: Prosazuje se u elektronických výrobků zákon jedné ceny?
Autor(ka) práce: Voborníková, Tereza
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Hudík, Marek
Oponenti práce: Kadeřábková, Božena
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Práce zkoumá prosazování zákona jediné ceny na trhu s fototechnikou a kancelářským zařízením na základě maloobchodních cen produktů jednoho nadnárodního výrobce napříč evropskými státy a USA. U průměrných cen nejsou mezi státy pozorovány výrazné rozdíly, ale při zaměření se na konkrétní produkty se objevují významné diference u většiny dvojic zemí. Analýzou nebylo potvrzeno, že by za zmíněnými diferencemi stály převážně různé distribuční náklady. Srovnání relativních meziproduktových cen mezi státy, i u velmi podobných produktů s očekávanými stejnými prodejními náklady, ukazuje výkyvy oběma směry. Přetrvání cenových variací po eliminaci nákladů poukazuje na nedokonalou arbitráž umožňující účtování odlišných marží a na neúplnou homogenitu produktů.
Klíčová slova: homogenita produktů; strategické stanovování cen; arbitráž; cenové diference; zákon jediné ceny
Název práce: Does the law of one price apply for electronic products?
Autor(ka) práce: Voborníková, Tereza
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Hudík, Marek
Oponenti práce: Kadeřábková, Božena
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
This thesis describes forcering the law of one price on the market with cameras and office equipment. In thesis are considered retail prices of products one corporation across european countries and USA. As for average prices, there are not significant differences between markets, but conrete products show significat differnces at majority of observing countries. The analysis have not confirmed distribution cost as a reason. The comparsion relative prices betwee countries shows swing both direction, even by similar products whrere is expectated similar selling cost. Persistence of price variations after cost elimination shows imperfect arbitrage, enabling to charge different margins and incompletely homogenity of products.
Klíčová slova: homogeneity of the products; price differences; strategic pricing; arbitrage; Law of one price

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomie a hospodářská správa/Ekonomie
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Národohospodářská fakulta
Katedra: Katedra ekonomie

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 28. 10. 2011
Datum podání práce: 1. 6. 2013
Datum obhajoby: 19. 6. 2013
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/34183/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: