Přímá volba prezidenta v ČR a volební strategie kandidátů ve druhém kole

Název práce: Přímá volba prezidenta v ČR a volební strategie kandidátů ve druhém kole
Autor(ka) práce: Gronychová, Gabriela
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Müller, Karel
Oponenti práce: Vymětal, Petr
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Bakalářská práce na téma "Přímá volba prezidenta v ČR a volební strategie kandidátů ve druhém kole," má za cíl zmapovat volební strategie Karla Schwarzenberga a Miloše Zemana v první přímé volbě prezidenta v roce 2013. Dále pak zhodnotit adekvátnost použitých metod a jejich působení na voliče. V teoretické části je popisována problematika politických kampaní a strategií, v empirické části se práce zaměřuje na konkrétní strategii použitou kandidáty. K dosažení cílů práce je použita metoda komparace, kdy se na základě předem stanovených parametrů porovnává zvolená strategie obou kandidátů. Následně se práce věnuje vyhodnocení volebního potenciálu, který kandidáti měli a interpretaci jeho využití na základě výstupů agentury MEDIAN.
Klíčová slova: politický marketing; prezident; předvolební kampaň; přímá volba; volební strategie
Název práce: The direct Presidential election in the Czech Republic and the electoral strategy of the candidates in the second round
Autor(ka) práce: Gronychová, Gabriela
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Müller, Karel
Oponenti práce: Vymětal, Petr
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The Bechelor thesis "The direct Presidential election in the Czech Republic and the electoral strategy of the candidates in the second round," aims to survey election strategy of Karel Schwarzenberg and Milos Zeman in the first direct presidential election in 2013. Furthermore, to evaluate the adequacy of used methods and their impact on voters. The theoretical part describes political campaigns and strategies. The second part focuses on the specific strategy used by candidates. To fulfill the thesis objective is used the method of comparison, which is based on predetermined parameters. Subsequently, the thesis deals with the evaluation of the electoral potential of both candidates and how is this potential gained, regarding to MEDIAN agency outputs.
Klíčová slova: president; political marketing; direct vote; election campaign; election strategy

Informace o studiu

Studijní program / obor: Politologie/Politologie
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra politologie

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 27. 9. 2012
Datum podání práce: 15. 5. 2013
Datum obhajoby: 13. 6. 2013
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/38995/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: