Možnosti gamifikace a aplikovaní herních myšlenek v podnikovém prostředí
Název práce: | Možnosti gamifikace a aplikovaní herních myšlenek v podnikovém prostředí |
---|---|
Autor(ka) práce: | Rýdl, Vojtěch |
Typ práce: | Bakalářská práce |
Vedoucí práce: | Šebesta, Michal |
Oponenti práce: | Bruckner, Tomáš |
Jazyk práce: | Česky |
Abstrakt: | Hlavním tématem této práce je gamifikace, neboli využití herních mechanismů v neherním prostředí, a její možnosti v podnikovém prostředí se zaměřením na oblast informačních technologií. První dvě kapitoly přináší souhrn základních poznatků z literatury, teoretický náhled na gamifikaci, a souhrn úspěšných příkladů aplikace herních prvků, systematicky rozdělených do tří oborů souvisejících s informatikou. Čtvrtá kapitola dále obsahuje souhrn nejvyužívanějších gamifikačních platforem s uvedením jejich popisu, případových studií a hlavních výhod a nevýhod. Součástí je i jejich celkové porovnání. Pátá kapitola se věnuje průzkumu veřejného mínění, který v rámci práce proběhl pomocí dotazníkového šetření. Ty byly adresovány jak široké veřejnosti, tak firmám a zkoumaly převážně jak moc je gamifikace ve veřejnosti známá, jak na ní lidé pohlížejí a jestli je ve společnostech využívána. Poslední část práce se věnuje případové studii. Zaměřuje se na využití gamifikace v rámci start-upu Sprook, včetně postupu implementace, možných problémů a návrhů pro budoucí výzkum. Jedním z cílů práce je tedy v sumarizaci poznatků o tématu s uvedením konkrétních příkladů. Dalším je systematické porovnání produktů na trhu gamifikovaných IS. Přínosem je také zjištění veřejného mínění o tématu a hlavně návrh aplikace gamifikace v případové studii. |
Klíčová slova: | mobilní aplikace; informační systémy; přínosy; implementace; herní mechanismy; hry; Gamifikace; webové služby |
Název práce: | Possibilities of gamification and applying gaming ideas in a corporate environment |
---|---|
Autor(ka) práce: | Rýdl, Vojtěch |
Typ práce: | Bachelor thesis |
Vedoucí práce: | Šebesta, Michal |
Oponenti práce: | Bruckner, Tomáš |
Jazyk práce: | Česky |
Abstrakt: | The main topic of this thesis is gamification, in sense of using game mechanics in a non-game environment, and its possibilities in the business environment, with focus on information systems and information science. The first two chapters provide a summary of basic knowledge from literature, theory of gamification, and summarize the examples of successful application of gamification, divided into three areas related to informatics. The fourth chapter includes a summary of the most used gamification platforms with their descriptions, case studies, and main advantages and disadvantages. It also includes an overall comparison. The fifth chapter deals with an opinion poll, which was carried out by using a questionnaire. They were dedicated to the general public and also to Czech companies and mainly examined how much the public knows about gamification, how they look at it and whether the companies use gamification or not. The last part deals with a case study. It contains a proposal of an involvement of gamification in the start-up Sprook, including the implementation process, potential problems and suggestions for future research. One of the objectives of this thesis therefore lies in summarizing general information about topic and showing concrete examples. Another objective is comparison of the gamification IS products on the market. And also finding the opinion of the public about the topic and as and the proposal of the case study. |
Klíčová slova: | web services; mobile applications; information systems; games; implementation; benefits; game mechanics; Gamification |
Informace o studiu
Studijní program / obor: | Aplikovaná informatika/Informatika |
---|---|
Typ studijního programu: | Bakalářský studijní program |
Přidělovaná hodnost: | Bc. |
Instituce přidělující hodnost: | Vysoká škola ekonomická v Praze |
Fakulta: | Fakulta informatiky a statistiky |
Katedra: | Katedra informačních technologií |
Informace o odevzdání a obhajobě
Datum zadání práce: | 12. 11. 2012 |
---|---|
Datum podání práce: | 1. 5. 2013 |
Datum obhajoby: | 25. 6. 2013 |
Identifikátor v systému InSIS: | https://insis.vse.cz/zp/40283/podrobnosti |