Analýza deklarované strategie vybraných pivovarů z hlediska její realizace

Název práce: Analýza deklarované strategie vybraných pivovarů z hlediska její realizace
Autor(ka) práce: Musilová, Iveta
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Dvořák, Jiří
Oponenti práce: Tripes, Stanislav
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Diplomová práce kvalitativního charakteru pojednává o strategii na business úrovni. Cílem diplomové práce bylo porovnat dva pivovary z hlediska deklarované business strategie, zjištěné deklarované strategie zařadit mezi business strategie dle literární rešerše a ověřit skutečné naplnění deklarovaných strategií vybraných pivovarů. Ověřování proběhlo v oblasti cenové hladiny, způsobu a úrovně distribuce. Pro zkoumání byly vybrány dva pivovary působící na území České republiky, v Pardubickém kraji. Jednalo se o Měšťanský pivovar v Poličce, a.s. a pivovar Rychtář, a.s., Hlinsko v Čechách. Bylo cíleno na management pivovarů. Pro sběr dat byly použity kvalitativní metody a to kvalitativní dotazování s výše uvedeným výzkumným vzorkem, texty a dokumenty a terénní výzkum doplněný webovými stránkami. Následně byla získaná data analyzována, interpretována a vyhodnocena. Na základě formulovaného cíle byla zjištěna deklarovaná strategie vybraných pivovarů. Dle provedené literární rešerše byly pro zařazení strategií pivovarů zásadní Porterovy generické strategie, jakožto typ strategií používaný ve veškeré zvolené literatuře. Deklarovaná strategie pivovarů směřovala ke strategii diferenciace s cílením na široký rozsah zákazníků. Následně bylo ověřeno reálné naplnění deklarované business strategie každého z pivovarů. Bylo zjištěno, že strategie deklarovaná byla převážně ve vzájemné shodě s jejím naplněním a to v případě obou vybraných pivovarů. Při posouzení pro každý pivovar zvlášť nebyly spatřeny významné rozdíly. Přínos této práce byl určen především managementu vybraných pivovarů, který takto o svých strategiích nesmýšlel.
Klíčová slova: diferenciace; deklarovaná strategie; pivovary; kvalitativní výzkum; "business" úroveň strategie; reálné naplnění
Název práce: Analysis of the declared strategy of selected breweries from the point of view of its realization
Autor(ka) práce: Musilová, Iveta
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Dvořák, Jiří
Oponenti práce: Tripes, Stanislav
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Thesis of qualitative character deals with the strategy at the business level. The aim of the thesis was to compare two breweries from the point of view of the declared business strategy, the declared strategies to be ranked among the business strategies according to literary research, and to verify the actual fulfillment of the declared strategies of the selected breweries. The verification took place in terms of price level, method and level of distribution. Two breweries operating in the territory of the Czech Republic, in the Pardubice region, were selected for the survey. It was the Municipal Brewery in Polička, a.s. and the Brewery Rychtář, a.s., Hlinsko v Čechách. It was targeted at the management of breweries. Qualitative methods were used to collect data, including qualitative interviewing with the above-mentioned research sample, texts and documents, and field research supplemented by web pages. Subsequently, obtained data was analyzed, interpreted and evaluated. On the basis of the stated goal, the declared strategy of selected breweries was established. According to the literary research, Porter's generic strategies have been used as a type of strategy used in all the selected literature to incorporate the strategy of breweries. The declared strategy of breweries was tended to a differentiation strategy aimed at a wide range of customers. Subsequently, the real fulfillment of the declared business strategy of each brewery was verified. It was found that the declared strategy was largely in agreement with its fulfillment, for both selected breweries. There were no significant differences for each brewery. The benefit of this work was mainly focused on the management of selected breweries, who did not think about their strategies in this way.
Klíčová slova: differentiation; declared strategy; breweries; qualitative research; business level of strategy; real fulfillment

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Management
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta managementu
Katedra: Katedra managementu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 21. 3. 2016
Datum podání práce: 28. 4. 2017
Datum obhajoby: 2. 6. 2017
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/57075/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: