Využití přístupu design thinking: Studium z pohledu studentů
Název práce: | Využití přístupu design thinking: Studium z pohledu studentů |
---|---|
Autor(ka) práce: | Kouba, Adam |
Typ práce: | Bakalářská práce |
Vedoucí práce: | Jiřinová, Kateřina |
Oponenti práce: | Procházka, David Anthony |
Jazyk práce: | Česky |
Abstrakt: | Cílem práce je prostřednictvím přístupu design thinking definovat klíčové problémy studentů při studiu bakalářského oboru VŠE FPH Podniková ekonomika a management. Obsahem teoretické části je popsání metody managementu inovací Design Thinking, její principy, metody a nástroje. Dále jsou zde shrnuty základní poznatky o motivacích generace Y. Praktická část využívá prvních dvou kroků procesu Design Thinking, tedy objevuj a definuj. V první části výzkumu proběhly 3 workshopy s celkově 13 studenty, při kterých byly s využitím inovačních her (Speedboat, 5 Proč a Brainwriting) definovány potenciální problémové oblasti studia. Na základě nich byl sestaven dotazník pro jejich ověření, který vyplnilo 190 studentů. Výstupem práce je pojmenování příležitostí pro rozvoj VŠE FPH z pohledu studentů a zpracování persony studenta VŠE. |
Klíčová slova: | Management Inovací; Vzdělávání; Design Thinking; Student ; Design Thinking |
Název práce: | Use of Design Thinking approach: Study from students’ point of view |
---|---|
Autor(ka) práce: | Kouba, Adam |
Typ práce: | Bachelor thesis |
Vedoucí práce: | Jiřinová, Kateřina |
Oponenti práce: | Procházka, David Anthony |
Jazyk práce: | Česky |
Abstrakt: | The aim of this thesis is to define key issues that students encounter during their studies of the bachelor degree of Business administration in the University of Economics in Prague using the approach of Design Thinking. The theoretical part focuses on describing the innovation management method called Design Thinking, its principles, methods and tools. It also summarizes the current findings we have about so-called generation Y. The research uses the first two stages of the process of Design Thinking called "discover" and "define". The first phase included a workshop with 4-5 students in which the potential problematic areas were defined using innovation games such as Speed boat, Five whys and Brainwriting. The workshop was repeated 3 times and was followed by second phase in which 190 students filled in a questionnaire that was designed to verify the findings of the first phase. The outcome of the thesis is definition of areas in which the faculty could potentially grow from students' perspective as well as creation of Faculty of Business Administration student's persona. |
Klíčová slova: | Design Thinking ; Innovation management; Student; Education |
Informace o studiu
Studijní program / obor: | Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management |
---|---|
Typ studijního programu: | Bakalářský studijní program |
Přidělovaná hodnost: | Bc. |
Instituce přidělující hodnost: | Vysoká škola ekonomická v Praze |
Fakulta: | Fakulta podnikohospodářská |
Katedra: | Katedra managementu |
Informace o odevzdání a obhajobě
Datum zadání práce: | 31. 1. 2017 |
---|---|
Datum podání práce: | 5. 5. 2017 |
Datum obhajoby: | 13. 6. 2017 |
Identifikátor v systému InSIS: | https://insis.vse.cz/zp/60774/podrobnosti |