Management firmy v globálním prostředí

Název práce: Management firmy v globálním prostředí
Autor(ka) práce: Staňková, Lenka
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Pichanič, Mikuláš
Oponenti práce: Marek, Petr
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Diplomová práce je zasazena do kontextu globalizačního procesu a jeho důsledků, které umožnily vznik nadnárodních společností. Současné prostředí je charakteristické rychlým tempem změn a firmy musí reagovat flexibilně. To vyžaduje hledání nových přístupů k managementu, k řízení a vedení zaměstnanců, vytváření pružnějších organizačních struktur podporujících kreativitu lidí a tvorbu inovací, protože právě lidé a inovace jsou považovány za klíčové zdroje konkurenční výhody. Cílem práce je analýza změn ve společnosti O2, ke kterým došlo poté, kdy španělská telekomunikační firma Telefónica S.A. v roce 2013 prodala svůj majoritní podíl investiční skupině PPF. Změny spojené s příchodem nového vlastníka je možné pozorovat zejména v cílech společnosti, v organizační struktuře, v zaměstnanecké oblasti, ve spokojenosti zákazníků a ve vývoji investic a ceny akcií.
Klíčová slova: MNC; management; telekomunikace ; Telefónica; PPF; společnost O2; konkurenční výhoda; inovace; globalizace; nadnárodní společnost
Název práce: Managing a Firm in a Global Environment
Autor(ka) práce: Staňková, Lenka
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Pichanič, Mikuláš
Oponenti práce: Marek, Petr
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
This master thesis focuses on the process of globalization and its consequences that allowed for the formation of multinational corporations. The current environment is characterized by the fast pace of changes that requires firms react flexibly, which demands new approaches to managing employees, creating more flexible organizational structures supporting creative people, and innovation because people and innovations are the key sources of competitive advantages. The goal of this thesis is to analyze changes at O2 after Spanish telecommunications firm Telefónica S.A. sold a majority stake to PPF in 2013. The changes associated with the switch in ownership can chiefly be seen in the firm's goals, its organizational structure, its policy toward employees, in customer satisfaction, and in its investments and share price.
Klíčová slova: innovation; multinational corporation; management; MNC; globalization; PPF; telecommunications ; Telefónica; competitive advantage; O2 company

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra managementu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 30. 11. 2016
Datum podání práce: 25. 5. 2017
Datum obhajoby: 8. 6. 2017
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/59831/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: