Motivace a preference návštěvníků koncertů vážné hudby

Název práce: Motivace a preference návštěvníků koncertů vážné hudby
Autor(ka) práce: Palasová, Tereza
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Šmíd, Ilja
Oponenti práce: Riedlbauch, Václav
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Cílem práce je zjištění motivace a preferencí návštěvníků koncertů vážné hudby na základě vlastního kvantitativního i kvalitativního výzkumu, a dále rozpracování výsledků do podoby strategických doporučení pro management hudební těles, která hledají řešení problému nízké nebo klesající návštěvnosti. Do dotazníkového šetření byla zapojena čtyři významná pražská tělesa - Česká filharmonie, Pražská komorní filharmonie, Symfonický orchestr Českého rozhlasu a Symfonický orchestr Hlavního města Prahy FOK, předmětem analýz byly odpovědi od celkového množství 1218 respondentů. Téma je pojato mezioborově, přínosem práce pro hudební management je také shrnutí a propojení poznatků z dalších oborů - marketingu, dramaturgie, sociologie, a především psychologie, z níž je pro práci zásadní především Csíkszentmihályiho koncept plně soustředěného prožitku, tzv. flow. Statistickým testováním byl prokázán základní předpoklad této práce: Ten, kdo obvykle zažívá stav flow během koncertu vážné hudby, má tendenci navštěvovat koncerty častěji. Byla také potvrzena existence vztahu mezi kulturním kapitálem publika (který je zastoupen hudebním vzděláním) a zažíváním stavu flow na koncertech. Dále byla zjištěna souvislost flow a žánrových preferencí návštěvníků koncertů vážné hudby. Orientace strategie hudebních těles na zprostředkování flow návštěvníkům koncertů může významně přispět k řešení problémů návštěvnosti.
Klíčová slova: strategický management; marketing; flow; motivace; kulturní kapitál; preference spotřebitele; dramaturgie; návštěvnost; Vážná hudba
Název práce: Motivation and preferences of classical music concert attendants
Autor(ka) práce: Palasová, Tereza
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Šmíd, Ilja
Oponenti práce: Riedlbauch, Václav
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The aim of this thesis is to analyse the motivation and preferences of classical music concert attendees on the basis of the authors own quantitative and qualitative research, and to formulate the results into strategic recommendations for the management of music organisations that are looking to address the problem of low or decreasing attendance. Four important Prague-based ensembles - the Czech Philharmonic, the Prague Philharmonic Orchestra, the Prague Radio Symphony Orchestra, and the FOK Prague Symphony Orchestra participated in the questionnaire survey, and a total of 1218 respondents across the four organizations served as the subject of analysis. The theme is interdisciplinary, and this works contribution to the field of music management is also summarized and connected to knowledge from other fields - marketing, dramaturgy, sociology, and particularly psychology, from which Csíkszentmihályis concept of a fully concentrated experience, called flow, is crucial. Statistical testing has confirmed the elementary premise of this work: The concert attendee who usually experiences flow during a classical music concert tends to attend concerts more often than others. The existence of a relationship between the audiences cultural capital (represented by musical education) and flow has also been confirmed. Furthermore, a relationship between genre preferences and flow has been found. In summary, a managerial strategic orientation on facilitating flow to concert attendants can significantly contribute to solving the problem of concert attendance.
Klíčová slova: Classical music; marketing; strategic management; dramaturgy; flow; motivation; cultural capital; consumer preferences; attendance

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Arts Management
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra Arts managementu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 29. 3. 2016
Datum podání práce: 24. 5. 2017
Datum obhajoby: 13. 6. 2017
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/57155/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: