Analýza finanční gramotnosti studentů středních a vysokých škol

Název práce: Analýza finanční gramotnosti studentů středních a vysokých škol
Autor(ka) práce: Vavrušková, Lucie
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Radová, Jarmila
Oponenti práce: Rajl, Jiří
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Diplomová práce si klade za cíl definovat základní pojmy související s tématem finanční gramotnost - objastnit, jak finanční vzdělávání hraje významnou a neoddělitelnou součást finanční gramotnosti a v neposlední řadě změřit aktuální úroveň finanční gramotnosti u studentů veřejných středních a vysokých škol. Teoretická část diplomové práce se zaměřuje na různá pojetí definic finanční gramotnosti, na význam finančního vzdělávání v České republice a s tím i související Národní strategii finančního vzdělávání. Dále na současný stav finanční gramotnosti a také na roli subjektů zainteresovaných ve zvyšování úrovně finanční gramotnosti. Praktická část obsahuje výzkumné šetření formou dotazníkového průzkumu prováděného na veřejných středních a vysokých školách. Poté zahrnuje vyhodnocení a srovnání dotazníkového průzkumu s průzkumem Ministerstva financí z minulých let. Průzkumná část poukazuje na relativně nižší úroveň finanční gramotnosti studentů středních a vysokých škol a potřebu vzdělávat se v oboru financí.
Klíčová slova: Standardy finanční gramotnosti; Národní strategie finančního vzdělávání; finanční vzdělávání; finanční gramotnost
Název práce: Analysis of high school and university students' financial literacy
Autor(ka) práce: Vavrušková, Lucie
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Radová, Jarmila
Oponenti práce: Rajl, Jiří
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The thesis' goal is to define basic terms associated with financial literacy - to clarify the important and somewhat inseparable role financial education plays in terms of financial literacy. Furthemore it aims to measure the current level of financial literacy achieved by students of public high schools and public universities. The theoretical section is aimed at different definitions of the term financial literacy, the significance of financial eduction in the Czech Republic and the related national financial education strategy. Its further aim is the current level of financial literacy and the role of subjects raising that level. The practical section consists of research survey via a questionare released at public high schools and public universities and its evaluation and comparison to recent survey by the Department of finance. The survey points to a relatively low level of financial literacy and the need for education in financial matters.
Klíčová slova: national financial education strategy; financial literacy; financial literacy standard; financial education

Informace o studiu

Studijní program / obor: Finance a účetnictví/Finance
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta financí a účetnictví
Katedra: Katedra bankovnictví a pojišťovnictví

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 17. 10. 2016
Datum podání práce: 1. 9. 2017
Datum obhajoby: 8. 6. 2017
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/59271/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: