Marketingové strategie lékárenských sítí na českém trhu

Název práce: Marketingové strategie lékárenských sítí na českém trhu
Autor(ka) práce: Rejzek, Jan
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Hesková, Marie
Oponenti práce: Hajdíková, Taťána
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Cílem diplomové práce je zanalyzovat využívané marketingové nástroje vybrané lékárenské sítě společně s nově definovanou úlohou lékáren v oblasti podpory veřejného zdraví a navrhnout východiska marketingové strategie pro získání konkurenční výhody lékárenské sítě Alphega lékárna v českém prostředí. V první části práce je přiblížena problematika marketingu ve farmacii, marketingového a komunikačního mixu. V další části je charakterizován lékárenský trh v České republice a úloha lékáren v oblasti podpory veřejného zdraví. V analytické části je provedena analýza marketingových nástrojů lékárenské sítě Alphega lékárna s využitím interních sekundárních dat společnosti Alliance Healthcare. V praktické části práce je proveden marketingový výzkum na trhu B2B a B2C. V závěrečné části jsou interpretovány celkové výsledky výzkumu a navržena doporučení pro marketingovou strategii.
Klíčová slova: Marketing ve farmacii; Marketingový výzkum; Alphega lékárna; Alliance Healthcare
Název práce: Marketing Strategies of Pharmacy Network in the Czech Market
Autor(ka) práce: Rejzek, Jan
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Hesková, Marie
Oponenti práce: Hajdíková, Taťána
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The aim of the thesis is to analyze marketing tools of chosen pharmacist network and recently defined role of pharmacy in supporting the public's health and suggest recommendations for marketing strategy for obtaining the competitive advantage of the pharmacist network Alphega pharmacy. In the first part is initially approached the pharmaceutical marketing, marketing mix and communication mix. After that, the thesis is focused on the evolution of the Czech pharmacy market and the role of pharmacy in supporting the public's health. In the analytical part are analyzed marketing tools of the pharmacist network Alphega pharmacy with the use of internal secondary data of the Alliance Healthcare company. The substantial part is based on marketing research, which is divided in B2B and B2C parts. In the final chapters, the results of the research are compared, evaluated and suggested recommendations for the marketing strategy.
Klíčová slova: Pharmaceutical marketing; Marketing research; Alphega pharmacy; Alliance Healthcare

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Management
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta managementu
Katedra: Katedra managementu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 6. 9. 2016
Datum podání práce: 15. 4. 2017
Datum obhajoby: 14. 9. 2017
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/58318/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: