E-commerce pivní kategorie

Název práce: E- commerce for the Beer Category
Autor(ka) práce: Lebedová, Lucie
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Král, Petr
Oponenti práce: Vaverová, Lucie
Jazyk práce: English
Abstrakt:
The master’s thesis deals with the beer category in online commerce. Currently, the e-commerce channel is the fastest growing retail channel in the Czech Republic. The main goal of the thesis is to identify reasons why beer as a grocery category under-trades in the online channel in the Czech Republic. The secondary goal is to provide recommendations on how to enhance drivers to online beer shopping and reduce the impact of identified barriers and obstacles. The methods used to reach the goals consist in gaining and analysing data on beer shoppers compared to online beer shoppers and a conduction of a primary research on the behavioral reasons behind the underperformance of the online beer category using methods of a focus group and an online survey. Drivers and barriers to purchasing beer online identified by analysing the results of the primary research serve as a base for providing recommendations on enhancement of the category. The theoretical part discusses retail e-commerce, grocery e-commerce focusing on causes of grocery categories’ sales performance, and Czech online grocery landscape. Results of the thesis can be used by both e-retailers and beer producers to grow the online sales of the beer category.
Klíčová slova: grocery; beer; shopper; e-commerce; retail
Název práce: E-commerce pivní kategorie
Autor(ka) práce: Lebedová, Lucie
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Král, Petr
Oponenti práce: Vaverová, Lucie
Jazyk práce: English
Abstrakt:
Předkládaná diplomová práce se zabývá e-commerce pivní kategorie, jež je nejrychleji rostoucím maloobchodním kanálem v České republice. Hlavním cílem práce je rozpoznání důvodů, proč se pivo jako jedna z kategorií potravin prodává online proporčně méně v porovnání s prodejem v kamenných obchodech. Sekundárním cílem je poskytnutí doporučení pro zvýšení online prodejů pivní kategorie. Pro dosažení cílů byla nejprve provedena analýza dat o nakupujících piva, která byla porovnána s daty nakupujících piva na internetu. Dále byl zpracován primární výzkum o důvodech chování, které vedou k nižší výkonnosti pivní kategorie v online prostředí. Byly využity dvě metody – kvalitativní metoda focus group a kvantitativní metoda online průzkumu. Identifikované důvody slouží jako základ pro doporučení jak zvýšit online prodej pivní kategorie. V teoretické části je nejprve diskutován online maloobchod, dále online prodej potravin zaměřující se na příčiny prodejních výkonů kategorií potravin, a nakonec český online trh prodeje potravin. Výsledky práce mohou využít jak online prodejci potravin, tak výrobci piva k růstu výkonu pivní kategorie. 
Klíčová slova: nakupující; potraviny; e-commerce; pivo; maloobchod

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/International Management
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra mezinárodního podnikání

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 25. 2. 2016
Datum podání práce: 15. 8. 2017
Datum obhajoby: 8. 9. 2017
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/56498/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: