Analýza datové stopy zákazníka a dosahování konverzních cílů webu

Název práce: Analýza datové stopy zákazníka a dosahování konverzních cílů webu
Autor(ka) práce: Kaláb, Jaromír
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Kincl, Tomáš
Oponenti práce: Přibil, Jiří
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Cílem práce je prakticky ověřit, jak může sledování datové stopy zákazníka přinést lepší naplnění konverzních cílů konkrétního e-shopu a jak lze při konstantních marketingových nákladech dosáhnout vyšších konverzí. Práce porovnává dva uplatňované přístupy v segmentu flash sale a na základě analýzy chování zákazníků vyhodnocuje, zda je pro konkrétní portál vhodné zůstat u jeho uzavřenosti, nebo jej otevřít. Metodou A/B testování porovnává, zda růst velikosti zákaznické databáze v uzavřené variantě webu převyšuje krátkodobě vyšší obraty plynoucí z otevřené varianty webu. Snahou je co nejelegantněji zjednodušit výpočet, aby se eliminovalo co nejvíce matematických a ekonomických nepřesností. Hlavním výstupem práce je zjištění, že úbytek obratu způsobený uzavřeností webu je příliš vysoký na to, aby byl kompenzován monetizací zvětšené zákaznické databáze. Toto zjištění koresponduje se současným trendem na českém trhu, ale před provedením pokusu se nepředpokládalo, a ani vývoj na zahraničním trhu tomu neodpovídá. Dílčím výstupem je zjištění hodnoty zákazníka (jeho LTV) a vývoj této hodnoty v čase.
Klíčová slova: konverze; datová stopa; internetový marketing; flash sale
Název práce: Analysis of Customer Data Tracks and Achieving Conversion Goals Site
Autor(ka) práce: Kaláb, Jaromír
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Kincl, Tomáš
Oponenti práce: Přibil, Jiří
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The aim of the thesis is to verify how the tracking of a customer data can meet the conversion goals of a particular e-shop better and how to achieve higher conversion rate at constant marketing costs. The thesis compares two approaches to the flash sale and analyzes whether it is appropriate for a particular portal to remain closed or to open it which is based on a customer behavior analysis. The A/B Testing method compares whether the growth in the size of a customer database in a closed version of a site exceeds to the higher turnover resulting from an open site variant. The aim of the thesis is to make the calculation as simple as possible in order to eliminate as many mathematical and economic inaccuracies as possible. The main output of the thesis is to find that the loss of turnover due to site closure is too high to be offset by monetization of an expanded customer database. This finding corresponds to the current trend in the Czech market, but it was not anticipated before the experiment had been carried out and even a trend on the foreign market does not correspond. The partial output is determination of a custumer lifetime value and the development of this value over time.
Klíčová slova: flash sale; data track; internet marketing; conversion

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Management
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta managementu
Katedra: Katedra exaktních metod

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 30. 11. 2013
Datum podání práce: 30. 4. 2014
Datum obhajoby: 6. 9. 2017
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/45721/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: