Analýza dopadu inkluzivního vzdělávání na základních školách v České republice v roce 2017
Název práce: | Analýza dopadu inkluzivního vzdělávání na základních školách v České republice v roce 2017 |
---|---|
Autor(ka) práce: | Jirušková, Natálie |
Typ práce: | Bakalářská práce |
Vedoucí práce: | Barák, Vladimír |
Oponenti práce: | Krebs, Vojtěch |
Jazyk práce: | Česky |
Abstrakt: | Bakalářská práce se zabývá koncepcí inkluzivního vzdělávání na základních školách v České republice a snaží se analyzovat sociální i ekonomické dopady tohoto systému od platnosti novely školského zákona z roku 2016. V teoretické části jsou vymezeny pojmy a definován rozdíl mezi inkluzí a integrací. Zároveň je celá práce zakotvena legislativně. Největší část je věnována diskusi v masmédiích. Praktická část ve svém prvním oddíle analyzuje dotazníkové šetření, které nabízí pohled na praktické dopady inkluzivního vzdělávání. Ve druhém oddíle je pomocí komparativní analýzy mezi Českou republikou a skandinávskými zeměmi poukázáno na silné podfinancování českého školského systému. V závěru autor přichází se zjištěním, že inkluze je krokem správným, ale v České republice špatně nastaveným. |
Klíčová slova: | integrace; primární vzdělávání; Skandinávie; asistent pedagoga; inkluze; společné vzdělávání |
Název práce: | The analysis of impacts of the inclusive education at elementary schools in the Czech Republic in 2017 |
---|---|
Autor(ka) práce: | Jirušková, Natálie |
Typ práce: | Bachelor thesis |
Vedoucí práce: | Barák, Vladimír |
Oponenti práce: | Krebs, Vojtěch |
Jazyk práce: | Česky |
Abstrakt: | This bachelor thesis deals with the concept of inclusive education at elementary schools in the Czech Republic and tries to analyse social and economic impacts of this system since the Supplement Education Act of 2016 came into force. The theoretical part defines terms and differences between inclusion and integration and the thesis is embedded in current legislation. The main part is devoted to the discussion in mass media. In the first section of the practical part, there is an analyse questionnaire survey which offers a look at the practical impacts of the inclusive education. In the second section, there is a comparative analysis between the Czech Republic and the Scandinavian countries which shows a strong underfinancing of the Czech education system. In conclusion, the author comes up with a finding that the inclusion is the right step, but it's wrongly set in the Czech Republic. |
Klíčová slova: | inclusion; inclusive education; integration; elementary education; Scandinavia; teacher assistant |
Informace o studiu
Studijní program / obor: | Ekonomie a hospodářská správa/Národní hospodářství |
---|---|
Typ studijního programu: | Bakalářský studijní program |
Přidělovaná hodnost: | Bc. |
Instituce přidělující hodnost: | Vysoká škola ekonomická v Praze |
Fakulta: | Národohospodářská fakulta |
Katedra: | Katedra hospodářské a sociální politiky |
Informace o odevzdání a obhajobě
Datum zadání práce: | 5. 3. 2018 |
---|---|
Datum podání práce: | 8. 5. 2018 |
Datum obhajoby: | 6. 6. 2018 |
Identifikátor v systému InSIS: | https://insis.vse.cz/zp/65252/podrobnosti |