Postoje studentů IT k rozvoji svých kariérních kompetencí během studia VŠ

Název práce: Postoje studentů IT k rozvoji svých kariérních kompetencí během studia VŠ
Autor(ka) práce: Kunášková, Michala
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Jarošová, Eva
Oponenti práce: Motlová, Veronika
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Diplomová práce se zabývá problematikou řízení vlastní kariéry a rozvoje kariérních kompetencí u vysokoškolských studentů informačních technologií. V teoretické části jsou vysvětleny základní pojmy související s kariérou a kariérovým poradenstvím, představeny nejznámější kompetenční rámce a shrnuty klíčové dovednosti pro řízení kariéry, jež jsou následně v rámci výzkumu ověřovány. Dále je definováno období vynořující se dospělos-ti, ve kterém se cílová skupina nachází a popsány rysy, hodnoty a životní styl generace Y, do které věkově spadá. Praktická část pak vychází z kvalitativního šetření, konkrétně z provedených rozhovorů s vybranými studenty informačních technologií. Z následné ana-lýzy vyplývá, jak tito mladí lidé rozvíjí své kariérní kompetence, jak jsou pro ně důležité a jak o nich přemýšlí. Cíl práce spočívá v poskytnutí pohledu na kariérní život úzce speci-fikované skupiny mladých lidí, jenž by mohl být užitečný jak pro firmy, které se snaží studenty informačních technologií zaujmout svými pracovními nabídkami, tak pro karié-rové poradce, které jim chtějí v dané oblasti pomoci.
Klíčová slova: kariérní kompetence; kariérové poradenství; období vynořující se dospělosti; generace Y
Název práce: Attitudes of IT Students to Developing Their Career Competencies During University Studies
Autor(ka) práce: Kunášková, Michala
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Jarošová, Eva
Oponenti práce: Motlová, Veronika
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
This diploma thesis deals with issues of career management and development of career competencies of university students of information technology. In the theoretical part the basic concepts related to career and career counselling are explained, the most well-known competence frameworks are introduced and key career management skills, which are subsequently verified in the research, are summarized. Next, the period of emerging adulthood is defined, in which the target group is found, and the features, values and lifestyle of the generation Y are described. The practical part is based on a qualitative survey, specifically on interviews with selected students of information technology. The following analysis shows how these young people develop their career competencies, how important they are for them and how they think about them. The aim of the thesis is to provide a view of the career life of a closely defined group of young people. It could be useful both for companies that try to attract IT students with their job offers as well as for career counselors who want to help them in this field.
Klíčová slova: career competencies; career counselling; emerging adulthood; generation Y

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra manažerské psychologie a sociologie

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 21. 11. 2017
Datum podání práce: 16. 5. 2018
Datum obhajoby: 11. 6. 2018
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/63941/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: