Sociální sítě jako nástroj personálního marketingu

Název práce: Sociální sítě jako nástroj personálního marketingu
Autor(ka) práce: Freitagová, Michaela
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Novotná, Eliška
Oponenti práce: Musil, Martin
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Tato diplomová práce se věnuje tématu využívání sociálních sítí v personálním marketingu. Význam využívání sociálních sítí v náborové strategii firem narůstá především v souvislosti s nízkou mírou nezaměstnanosti, kdy tradiční nástroje pro oslovování a získávání zaměstnanců selhávají. Záměrem této diplomové práce je seznámit čtenáře s možnostmi využívání sociálních sítí v recruitmentu a při budování zaměstnavatelské značky. Cílem je jednak identifikovat přínos a potenciál sociálních sítí v personálním marketingu a za druhé stanovit doporučení, která povedou k efektivnějšímu využívání sociálních sítí v konkrétním podnikatelském subjektu – české personální agentuře. Diplomová práce obsahuje celkem šest kapitol. Výzkum je rozdělen na dvě části, přičemž v první části výzkumu jsou prováděny semistrukturované rozhovory se specialisty na recruitment a v druhé části je prováděno dotazníkové šetření mezi uchazeči o zaměstnání. Cíle práce jsou naplněny na základě analýzy, syntézy a komparace odpovědí respondentů z obou částí výzkumu. Jedním z nejdůležitějších závěrů plynoucích z práce je ten, že personální marketing na sociálních sítích vyžaduje detailně promyšlenou strategii a je nezbytné ho kombinovat s dalšími náborovými nástroji.
Klíčová slova: sociální sítě; personální marketing; recruitment; značka zaměstnavatele
Název práce: Social Networks as a Tool of HR Marketing
Autor(ka) práce: Freitagová, Michaela
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Novotná, Eliška
Oponenti práce: Musil, Martin
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
This thesis elaborates on the utilization of various social media in the human resources marketing. The importance of the use of social media in the HR strategies is increasing mainly due to the low unemployment rate, while the traditional recruiting and advertising tools are failing. This paper aims to introduce the various options of using different social media channels in the recruitment process and the employer branding. Particular goals are to identify the contribution and potential of social media in the HR marketing and identify specific recommendations to improve the utilization of the social media within existing subject - Czech recruitment agency. The paper consists of 6 chapters. The research work is split into two parts, while in the first part there are semistructured interviews with the recruiters and the second part was executed via questionnaires with the job applicants. The goals of the paper are accomplished via analysis, synthesis and a comparison of the answers from both parts of the research. One of the most important conclusions of the paper is a fact that HR marketing on the social media platforms requires complex and well planned strategy and it is necessary to combine it with other recruitment tools.
Klíčová slova: HR marketing; recruitment; employer branding; social media

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Management
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta managementu
Katedra: Katedra společenských věd

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 21. 3. 2017
Datum podání práce: 29. 6. 2018
Datum obhajoby: 28. 8. 2018
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/61535/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: