Možnosti marketingové orientace na trhu kávovarů a spotřebitelské vnímání kávovarů

Název práce: Možnosti marketingovej orientácie na trhu kávovarov a spotrebiteľské vnímanie kávovarov
Autor(ka) práce: Hanzelyová, Veronika
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Koudelka, Jan
Oponenti práce: Bartošová, Gabriela
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
Práca je rozdelená na tri časti: teoretickú, metodologickú a praktickú časť. Teoretická časť opisuje pojem segmentácia trhu, process segmentácie, metódy, prístupy segmnetácie. Ďalej teoretická časť obsahuje aj popis premenných, ktoré sa v segmentácii trhu využívajú. Metodologická časť opis prevádzaného sekundárneho a primárneho výskumu využitého v práci. V praktickej časti je popísaný trh kávovarov všeobecne, typy kávovarov a základné informácie o spoločnosti Nespresso, výrobcovi kapsulových kávovarov. Pre účely práce boli využité MML-TGI data, ktoré boli analyzované za pomocou programu Data Analyzer. Na analýz primárnych dat bol vytvorený kvantitatívny dotazník. Pomocou kontingenčnej tabuľky boli vypozorované hlavné charakteristiky vlastníkov kapsulových kávovarov a taktiež odlišnosti medzi nimi a majiteľmi automatických kávovarov. V závere práce sú rozpracované limitácie práce a marketingové odporúčania pre spoločnosť Nespresso. Cieľom tejto práce je identifikovať, charakterizovať a analyzovať majiteľov kapsulových kávovarov a zároveň nájsť odlišnosti medzi nimi a segmentom plnoautomatických kávovarov. Na základe výsledkov vytvoriť odporúčania pre firmu Nespresso.
Klíčová slova: segmentácia trhu; káva; kávovary; marketingový výskum; MML-TGI dáta
Název práce: Possibilities of marketing orientation on the coffee machine market and consumer perception of coffee machines
Autor(ka) práce: Hanzelyová, Veronika
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Koudelka, Jan
Oponenti práce: Bartošová, Gabriela
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
The thesis is divided into three parts: a theoretical, methodological and practical part. The theoretical part describes the concept of market segmentation, segmentation process, methods, segmentation approaches. The theoretical part also contains a description of the most commont variables used in a market segmentation. Methodological describes the secondary and primary research used in this work. The practical part describes the market of coffee machines in general, types of coffee makers and basic information about Nespresso, a capsule machine company. MML-TGI data, which were analyzed using the Data Analyzer program, were used for the purpose of this work. A quantitative questionnaire was created for primary data analysis. The main characteristics and also important differences were found between the owners of a capsule coffee machine and owners of a full-automat coffee machine. At the end of the work, the limitations and marketing recommendations for Nespresso are developed. The aim of this work is to identify, characterize and analyze the owners of capsule coffee machines and to find the differences between them and the segment of fullautomat coffee machines. Based on the results, then make recommendations for Nespresso company.
Klíčová slova: coffee; MML-TGI data; market segmentation; coffee machines; market research
Název práce: Možnosti marketingové orientace na trhu kávovarů a spotřebitelské vnímání kávovarů
Autor(ka) práce: Hanzelyová, Veronika
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Koudelka, Jan
Oponenti práce: Bartošová, Gabriela
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
Práce je rozdělena na tři části: teoretickou, metodologickou a praktickou část. Teoretická část popisuje pojem segmentace trhu, process segmentace, metody, přístupy segmnetácie. Dále teoretická část obsahuje popis proměnných, které se v segmentaci trhu využívají. Metodologická část popis převáděného sekundárního a primárního výzkumu využitého v práci. V praktické části je popsán trh kávovarů obecně, typy kávovarů a základní informace o společnosti Nespresso, výrobci kapslových kávovarů. Pro účely práce byly využity MML-TGI data, které byly analyzovány za pomocí programu Data Analyzer. Na analýz primárních dat byl vytvořen kvantitativní dotazník. Pomocí kontingenční tabulky byly vypozorováno hlavní charakteristiky vlastníků kapslových kávovarů a také odlišnosti mezi nimi a majiteli automatických kávovarů. V závěru práce jsou rozpracovány limitace práce a marketingové doporučení pro společnost Nespresso. Cílem této práce je identifikovat, charakterizovat a analyzovat majitelů kapslových kávovarů a zároveň najít odlišnosti mezi nimi a segmentem plnoautomatických kávovarů. Na základě výsledků vytvořit doporučení pro firmu Nespresso.
Klíčová slova: MML-TGI data; segmentace trhu; káva; kávovary; marketingový výzkum

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra marketingu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 16. 5. 2018
Datum podání práce: 10. 12. 2018
Datum obhajoby: 30. 1. 2019
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/66209/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: