Správa a využití zákaznických dat v rámci elektronického obchodu

Název práce: Správa a využití zákaznických dat v rámci elektronického obchodu
Autor(ka) práce: Bílý, Radim
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Fortinová, Jana
Oponenti práce: Pour, Jan
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Tématem mé práce je analýza a popis možností, jakým mohou malé, střední a velké elektronické obchody legálně zpracovávat zákaznická data. Práce je rozdělena na 2 části: teoretickou a praktickou. V rámci teoretické části nejprve definuji současné prostředí elektronické komerce, historický kontext a současný stav ochrany osobních údajů a jejích dopadů na současné podnikání v oblasti elektronické komerce. Následně popisuji hlavní trendy, jak mohou podnikatelé v elektronické komerci sbírat a zpracovávat osobní data za účelem zvýšení výkonnosti svých elektronických obchodů. V praktické části pak zpracovávám konstrukty pro reálné elektronické obchody Potěšpsa.cz, Czech Server a Alza.cz ukazující, jak mohou oproti současnému stavu lépe pracovat se zákaznickými daty a jaké přínosy mohou tyto konstrukty mít.
Klíčová slova: elektronické obchody; e-shopy; správa zákaznických dat; customer relationship management; personalizace; segmentace; elektronická komerce; e-commerce
Název práce: Customer Data Collection and Management at E-Commerce
Autor(ka) práce: Bílý, Radim
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Fortinová, Jana
Oponenti práce: Pour, Jan
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The topic of my thesis is an analysis and description of possibilities how small, medium and large e-shops can legally proceed the customer data. The thesis is divided into 2 parts: theoretical and applied. In the theoretical part, I at first define the current e-commerce ecosystem, a historical context and current state of personal data protection and its impact on an e-commerce business. After that, I describe the main trends how entrepreneurs at e-commerce can collect and proceed the user data in order to raise the performance of their e-shops. In the applied part I suggest the constructs for e-shops Potěšpsa.cz, Czech Server and Alza.cz where I also describe the possible benefits of my constructs in a comparison with the current state.
Klíčová slova: electronic commerce; e-commerce; electronic shops; e-shops; customer data management; customer relationship management; personalisation; segmentation

Informace o studiu

Studijní program / obor: Aplikovaná informatika/Informační systémy a technologie
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta informatiky a statistiky
Katedra: Katedra informačních technologií

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 25. 10. 2018
Datum podání práce: 27. 4. 2019
Datum obhajoby: 4. 6. 2019
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/67690/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: