Marketing Strategy in Latin American Region for GE Aviation H-series Turboprop Engines

Název práce: Marketing Strategy in Latin American Region for GE Aviation H-series Turboprop Engines
Autor(ka) práce: Khlynin, Artem
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Pichanič, Mikuláš
Oponenti práce: Mayerhoffer, Manuel
Jazyk práce: English
Abstrakt:
The objective of this master thesis is to evaluate the current market position of GE Aviation’s turboprop aircraft engines in the Latin American region. The outcome of this thesis is a decision on the market perspectives and opportunities for the company. The conclusion is based on the analysis of macroeconomic factors of the selected region; aircraft fleet structure, trends and opportunities; analysis of competition; and the results of three interviews conducted with GE Aviation Czech representatives. First, the theoretical part is concentrated on the topics of market and competition analysis. Interview methodology is described at the end of the first part. Second, the analytical part is dedicated to the economic analysis of Latin American markets with an emphasis on key countries and regions. The research is concentrated on the current competition and the Latin American market. Moreover, general trends in the aviation sector are described and analyzed in the perspective of a turboprop aircraft. Interview results with leading sales and business development representatives are provided in the last part of the thesis. The general conclusion on possible market strategy is made based on primary and secondary research results and on the interview results interpretation.
Klíčová slova: Marketing Strategy; Latin America; Aviation
Název práce: Marketing Strategy in Latin American Region for GE Aviation H-series Turboprop Engines
Autor(ka) práce: Khlynin, Artem
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Pichanič, Mikuláš
Oponenti práce: Mayerhoffer, Manuel
Jazyk práce: English
Abstrakt:
Cílem této diplomové práce je zhodnotit současnou tržní situaci turbopropových motorů společnosti GE Aviation v latinskoamerickém regionu. Teoretická část práce je věnována analýze trhu a hospodářské soutěže. Analytická část se věnuje ekonomické analýze latinskoamerických trhů s důrazem na klíčové země a regiony. Práce se dále zabývá analýzou makroekonomických faktorů vybraného regionu, směry vývoje trhu a problematikou současné konkurence na latinskoamerickém trhu v oblasti turbovrtulových motorů.Závěr práce tvoří doporučení vhodných příležitosti pro společnost GE Aviation na současném trhu na základě primárního a sekundárního výzkumu a na vyhodnocení výsledků rozhovorů s vedoucími obchodními představiteli a zástupci společnosti pro rozvoj podnikání.
Klíčová slova: Marketingová strategie; Latinská Amerika; Letectví

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní ekonomické vztahy/International Business - Central European Business Realities
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra managementu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 15. 5. 2018
Datum podání práce: 30. 4. 2019
Datum obhajoby: 5. 6. 2019
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/65997/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: