Segmentace trhu dekorativní kosmetiky

Název práce: Segmentace trhu dekorativní kosmetiky
Autor(ka) práce: Myšková, Markéta
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Koudelka, Jan
Oponenti práce: Kolouchová, Daniela
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Cílem této diplomové práce je odkrýt segmenty, které se pohybují na trhu dekorativní kosmetiky v České republice. Tyto segmenty odkrýt na základě jejich podobností a odlišností, které jsou pro ně charakteristické. V poslední řadě navrhnout vhodný marketingový přístup odkrytým segmentům. Nejprve jsou v teoreticko-metodologické části vymezeny základní pojmy a přístupy segmentace trhu a následně je uvedena stručná charakteristika dekorativního trhu, z pohledu vývoje, dynamičnosti a trendů.V praktické části je odkryto celkem 5 segmentů na základě sekundárních dat MML-TGI společnosti Median, s.r.o., s využitím základních i pokročilých statistických analýz. Na základě primárních dat získaných dotazníkovým šetřením, kterého se zúčastnilo 508 respondentů, je odkryto celkem 6 segmentů. V poslední části jsou složeny odkryté segmenty na základě jejich podobností, společně s navržením vhodných marketingových přístupů.
Klíčová slova: Segmentace trhu; dekorativní trh; MML-TGI; shluková analýza
Název práce: Segmentation of the colour cosmetics market
Autor(ka) práce: Myšková, Markéta
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Koudelka, Jan
Oponenti práce: Kolouchová, Daniela
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The aim of this thesis is to uncover segments that are moving on the colour cosmetics market in the Czech Republic. These segments are based on their similarities and differences that characterize them. Finally, propose an appropriate marketing approach to uncovered segments. First, the basic concepts and approaches of market segmentation are defined in the theoretical and methodological part, followed by a brief description of the colour cosmetics market in terms of development, dynamics and trends. In the practical part there are 5 segments based on secondary data MML-TGI of Median, s.r.o., using both basic and advanced statistical analyzes. Based on the primary data obtained by the questionnaire survey, which involved 508 respondents, a total of6 segments are revealed. In the last part there are used uncovered segments based on their similarities, together with suggesting suitable marketing approaches.
Klíčová slova: MML-TGI; cluster analysis; Market segmentation; colour cosmetics market

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Management
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra marketingu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 20. 6. 2018
Datum podání práce: 13. 5. 2019
Datum obhajoby: 11. 6. 2019
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/67922/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: