The Dutch Electric Fan Heater Market: Mapping the Consumer Decision Making Process

Informace o vysokoškolské kvalifikační práci

Název práce:
The Dutch Electric Fan Heater Market: Mapping the Consumer Decision Making Process
Autor práce:
Vreede, Kirsten Daniëlle
Typ práce:
Diplomová práce / info:eu-repo/semantics/masterThesis
Vedoucí práce:
Karlíček, Miroslav
Osoba oponující práci:
Tahal, Radek
Jazyk práce:
English
Abstrakt:
This study has been conducted for a manufacturer of electronically heated fan convectors. The goal was to map the consumer decision-making process of Dutch homeowners when purchasing home appliances and apply the results to the marketing strategy for this manufacturer, entering the Dutch B2C market. To reach this goal, a qualitative method has been applied through conducting in-depth semi structured interviews with Dutch homeowners. Based on the results, a loop-shaped model has been created that outlines the different stages in the decision-making process and stresses the fact that not all consumers pass all stages prior to each purchase. After having outlined the model, analysis and conclusion, the author proposed the manufacturer to reserve budget for in-store advertisement and strategic product placement – mostly online, but also in physical stores; to reserve budget for Search Engine Optimisation; and to come up with a new brand and invest heavily in brand promotion, or to sell the products under a different, already established, brand.
Klíčová slova:
Ventilation fan; HVAC; Marketing strategy; B2C; Branding; Brand loyalty; Consumer decision-making journey

Informace o studiu

Studijní program a Studijní obor:
Mezinárodní ekonomické vztahy/International Business - Central European Business Realities
Typ studijního programu:
Magisterský navazující studijní program
Jméno přidělované hodnosti:
Ing.
Instituce přidělující hodnost:
University of Economics, Prague
Název fakulty:
Faculty of Business Administration
Název katedry:
Department of Marketing
Instituce archivující a zpřístupňující VŠKP:
University of Economics, Prague

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce:
23. 4. 2018
Datum podání práce:
20. 8. 2019
Datum obhajoby:
02.10.2019

Soubory ke stažení

Hlavní práce:
65832_vrek00.pdf [3,72 MB]
Veřejná příloha:
19232_vrek00.pdf [1,93 MB]
Oponentura:
64147_tahr01.pdf [210,98 kB]
Hodnocení vedoucího:
65832_karlm.pdf [213,17 kB]

Údaje ze systému InSIS

Identifikátor:
https://insis.vse.cz/zp/65832/podrobnosti