Human Capital Investment: Analysis of Returns from Education in China
Název práce: | Human Capital Investment: Analysis of Returns from Education in China |
---|---|
Autor(ka) práce: | Huo, Lin |
Typ práce: | Diploma thesis |
Vedoucí práce: | Chytilová, Helena |
Oponenti práce: | Zubíková, Adéla |
Jazyk práce: | English |
Abstrakt: | The main objective of this thesis is to analyze whether the effect of investment in education has a positive impact on the size of wages or not in light of Gary Becker's approach. Meanwhile, other factors as mentioned below are also taken into consideration. This study is motivated by the current status of Chinese educational system, which has made great progress, but still faces challenges in terms of education equality and balanced development. The theoretical part describes a series of human capital theories proposed by Gary Becker, Theodore Schultz and Jacob Mincer, etc. Mincer earnings function is utilized as a theoretical basis in order to estimate the rates of return to both education and work experience through Ordinary Least Squares (OLS) regression. Specifically, in our equation, monthly wage is the dependent variable, while the independent variables include level of education, experience and experience-squared. Variable city is used to analyse the income difference between urban and rural areas. Results suggest that education and experience have positive impact on wage, which implies strong case for investment in education in China in vein of Becker's thoughts. |
Klíčová slova: | productivity; returns to education; human capital investment; personal income |
Název práce: | Human Capital Investment: Analysis of Returns from Education in China |
---|---|
Autor(ka) práce: | Huo, Lin |
Typ práce: | Diplomová práce |
Vedoucí práce: | Chytilová, Helena |
Oponenti práce: | Zubíková, Adéla |
Jazyk práce: | English |
Abstrakt: | Hlavním cílem této práce je analyzovat, zda efekt investic do vzdělávání má pozitivní dopad na výši mezd nebo ne, dle pojetí Garyho Beckera. Současně jsou brány v úvahu i další faktory uvedené níže. Tato studie je motivována současným stavem čínského vzdělávacího systému, který zaznamenal velký pokrok, ale stále čelí výzvám, pokud jde o rovnost ve vzdělávání a udržitelný rozvoj. Teoretická část popisuje řadu teorií lidského kapitálu navrhovaných Garym Beckerem, Theodorem Schultzem a Jacobem Mincerem.. Mincerova funkce výdělků je využívána jako teoretický základ pro odhad míry návratnosti ze vzdělání a pracovních zkušeností a to pomocí metody nejmenších čtverců (OLS). Jako závisle proměnná byla zvolena měsíční mzda, zatímco nezávislými proměnnými jsou úroveň vzdělání, zkušeností, a umocnění této veličiny na druhou. Rovnice využívá proměnnou město jako veličinu k analýze rozdílu v příjmech mezi městskými a venkovskými oblastmi. Výsledky naznačují, že vzdělání a zkušenost mají pozitivní dopad na úroveň mezd, což je silným argumentem ve prospěch investic do vzdělávacího systému v Číně v duchu Beckerových myšlenek. |
Klíčová slova: | investice do lidského kapitálu; návratnost investic do vzdělání; produktivita ; osobní disponibilní příjem |
Informace o studiu
Studijní program / obor: | Mezinárodní ekonomické vztahy/International Business - Central European Business Realities |
---|---|
Typ studijního programu: | Magisterský studijní program |
Přidělovaná hodnost: | Ing. |
Instituce přidělující hodnost: | Vysoká škola ekonomická v Praze |
Fakulta: | Národohospodářská fakulta |
Katedra: | Katedra ekonomie |
Informace o odevzdání a obhajobě
Datum zadání práce: | 10. 6. 2018 |
---|---|
Datum podání práce: | 22. 11. 2019 |
Datum obhajoby: | 7. 1. 2020 |
Identifikátor v systému InSIS: | https://insis.vse.cz/zp/66146/podrobnosti |