Didaktická ekonomická hra jako metoda zážitkového učení a její ověření ve výuce
Název práce: | Didaktická ekonomická hra jako metoda zážitkového učení a její ověření ve výuce |
---|---|
Autor(ka) práce: | Hrazdilová, Eva |
Typ práce: | Diplomová práce |
Vedoucí práce: | Berková, Kateřina |
Oponenti práce: | Krpálková Krelová, Katarína |
Jazyk práce: | Česky |
Abstrakt: | Tato diplomová práce se zabývá hrou jako aktivizační metodou při výuce účetnictví a ekonomiky v rámci třetích ročníků obchodních akademií. Cílem práce bylo navrhnout didaktickou ekonomickou hru, která inovativním způsobem umožní studentům zopakovat a v praktické modelové situaci aplikovat naučenou teorii z oblasti účetnictví a ekonomiky. Navržená hra nazvaná „Obchod s bonboniérou“ byla následně v praxi vyzkoušena v rámci výuky na Obchodní akademii Hovorčovická v Praze. Díky ústní i dotazníkové zpětné vazbě od studentů i pedagogů byly některé aspekty hry upraveny (například časová dotace), nicméně pedagogický výzkum, respektive uplatnění hry v rámci výuky ukázaly, že žáci tuto formu aktivizace a opakování učiva z velké většiny přijímají kladně. Navrhovanou hru „Obchod s bonboniérou“ je možné zařadit do výuky na konci třetího ročníku obchodní akademie a využít ji jako metodu zážitkového učení k zopakování probrané látky. |
Klíčová slova: | zážitkové učení; aktivizace; didaktická hra; účetnictví; ekonomika; obchodní akademie; moderní vyučování |
Název práce: | Didactic economic game as a method of experiential learning and its verification in teaching |
---|---|
Autor(ka) práce: | Hrazdilová, Eva |
Typ práce: | Diploma thesis |
Vedoucí práce: | Berková, Kateřina |
Oponenti práce: | Krpálková Krelová, Katarína |
Jazyk práce: | Česky |
Abstrakt: | This thesis deals with the game as an activation method in teaching accounting and economics in the third year of business academies. The aim of the thesis was to design a didactic economic game that will enable students to revise a learned theory from the field of accounting and economics and apply it in a practical model situation. The proposed game called “Box of chocolates trade” was subsequently tested in practice at the Hovorčovická Business Academy in Prague. Thanks to both oral and questionnaire feedback from students and teachers, some aspects of the game were adjusted (e.g. time allocation), nevertheless, pedagogical research, particularly the application of the game during the lessons, showed that students received this form of activation and curriculum revision largely positively. The proposed game called " Box of chocolates trade " can be included in the lessons at the end of the third year of the business academy and used as a method of experiential learning to revise the curriculum. |
Klíčová slova: | accounting; economics; activation; experiential learning; didactic game; business academy; modern teaching |
Informace o studiu
Studijní program / obor: | Finance a účetnictví/Učitelství ekonomických předmětů pro střední školy |
---|---|
Typ studijního programu: | Magisterský studijní program |
Přidělovaná hodnost: | Ing. |
Instituce přidělující hodnost: | Vysoká škola ekonomická v Praze |
Fakulta: | Fakulta financí a účetnictví |
Katedra: | Katedra didaktiky ekonomických předmětů |
Informace o odevzdání a obhajobě
Datum zadání práce: | 3. 6. 2019 |
---|---|
Datum podání práce: | 8. 1. 2020 |
Datum obhajoby: | 6. 2. 2020 |
Identifikátor v systému InSIS: | https://insis.vse.cz/zp/69909/podrobnosti |