Strategie společnosti Dermacol a.s. na českém trhu

Název práce: Strategie společnosti Dermacol a.s. na českém trhu
Autor(ka) práce: Hrušková, Simona
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Cimler, Petr
Oponenti práce: Volfová, Jitka
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Tato bakalářská práce se zabývá strategií společnosti Dermacol na českém trhu. Cílem je vyhodnotit její současnou strategii a poskytnout strategická doporučení s ohledem na vnější a vnitřní prostředí společnosti.Jádrem této práce je strategická analýza, která pomocí PEST analýzy zkoumá obecné prostředí firmy, za použití Porterova modelu vyhodnocuje oborové prostředí a analýza interních podnikových faktorů posuzuje vnitřní situaci společnosti. Poznatky získané těmito metodami bilancuje SWOT analýza.Strategická analýza odhalila, že společnost Dermacol a.s. uplatňuje strategii výrobkové diferenciace a internacionalizace s využitím přímého exportu.Doporučení plynou ze zjištění převahy silných stránek nad slabými a hrozeb nad příležitostmi. Společnost by měla pokračovat v diverzifikaci a více diferenciovat své produkty a služby.
Klíčová slova: Strategické řízení; Korporátní strategie; SWOT analýza; Obchodní strategie; PEST analýza; Porterův model pěti sil; Interní podnikové faktory
Název práce: Strategy of Dermacol, a.s. on the Czech market
Autor(ka) práce: Hrušková, Simona
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Cimler, Petr
Oponenti práce: Volfová, Jitka
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
This bachelor thesis deals with strategy of the company Dermacol a.s. on the Czech market. The aim of this thesis is to assess the company’s current strategy and give strategic recommendations regarding the external and internal environment of the company.The core of this work is strategic analysis, which examines the general environment using PEST analysis, the industry environment using Porter’s model of five forces and the analysis of internal factors evaluates the company’s internal situation. The findings obtained by these methods are reviewed in SWOT analysis. The strategic analysis has revealed that the company Dermacol a.s. applies strategy of product diversification and strategy of internationalization on foreign markets with use of direct export.The recommendations follow from the finding that strengths predominate over weaknesses and threats predominate over opportunities. The company should continue pursuing the diversification strategy and focus on further differentiation of its products and services.
Klíčová slova: Corporate strategy; PEST analysis; Porter's model of five forces; Internal corporate factors; SWOT analysis; Business strategy; Strategic analysis

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra obchodního podnikání a komerčních komunikací

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 16. 8. 2019
Datum podání práce: 22. 4. 2020
Datum obhajoby: 20. 5. 2020
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/70259/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: